English

خطر بالای ابتلا کرونا برای رانندگان حمل و نقل عمومی

معاون شهرداری قم از خطر بالای ابتلا کرونا برای رانندگان حمل و نقل عمومی خبرداد.

خطر بالای ابتلا کرونا برای رانندگان حمل و نقل عمومی

به گزارش خبرگزاری موج قم، عباس ذاکریان با بیان اینکه بازدیدهای مشترک شهرداری و مرکز بهداشت قم در موضوع رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ادامه دارد اظهار داشت: برخی از این بازدیدها در هفته‌های اخیر مربوط به سالن مرکزی پایانه مسافربری و همچنین برخی پایانه‌های مسافربری درون‌شهری بوده است.

وی در ادامه به درصد رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در زیرمجموعه‌های مدیریت شهری توجه داد و اذعان کرد: بازه این عدد در کشور و در استان قم بین ۵۰ تا ۶۰ درصد در نوسان است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ابراز کرد: آمار بیانگر آن است که اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی قم به ترتیب ۵۰ هزار و ۱۵۰ هزار مسافر را در طول روز جابه‌جا می‌کنند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات شبانه‌روزی پرسنل بهداشت و درمان استان افزود: یک تحقیق پژوهشی درباره ریسک چرخش ویروس کرونا و احتمال خطر در بین اقشار مختلف نشان می‌دهد، راهبران حمل‌ونقل عمومی با حدود ۲۷ درصد ریسک، یکی از اقشار پُرخطر در این موضوع هستند و ازاین‌رو تقاضا داریم تا واکسیناسیون این عزیزان علیه بیماری کرونا در اولویت قرار گیرد.

ذاکریان با اشاره به اینکه واکسیناسیون این افراد بر اساس تقاضاهای قبلی مدیریت شهری از دانشگاه علوم پزشکی استان همچنان آغاز نشده است اضافه کرد: به‌هرحال با توجه به تعداد فراوان مسافرت‌های درون‌شهری با وسایل نقلیه عمومی، به نظر می‌رسد که اولویت واکسیناسیون راهبران حمل‌ونقل عمومی ضد کرونا یکی از ضرورت‌های انکارناپذیر است و باید موردتوجه ویژه باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه