English

معاون شهرداری قم:

منتظر حمایت دولت از رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهرها هستیم

معاون شهرداری قم گفت: منتظر حمایت دولت از رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهرها هستیم.

منتظر حمایت دولت از رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهرها هستیم

به گزارش خبرگزاری موج قم، عباس ذاکریان با اشاره به ایجاد مشکلات معیشتی برای رانندگان حمل‌ونقل عمومی شهرها، اظهار داشت: یکی از اقشاری که از کرونا آسیب جدی دیده و با مشکلات شدید معیشتی روبرو شده‌اند رانندگان اتوبوس و تاکسی شهری هستند که حجم استفاده‌کنندگان از این وسایل به‌شدت کاهش‌یافته است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه پیگیری‌هایی برای دریافت حمایت برای این قشر توسط شهرداری قم صورت گرفته است، ابراز کرد: مکاتباتی با ستاد ملی مقابله کرونا، ریاست جمهوری و وزارت کشور برای ایجاد حمایت‌های دولتی از این قشر انجام‌شده است که تاکنون نتایج چندانی نداشته است.

ذاکریان یکی از مشکلات این قشر را عدم تحت پوشش قرار گرفتن در حمایت‌های بیمه بیکاری دانست و افزود: متأسفانه هرروز سفره آن‌ها کوچک‌تر می‌شود که باید حمایت‌های ویژه‌ای از آن‌ها شود و ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیماتی برای این رانندگان بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه رانندگان ناوگان عمومی شهر قم در ماه‌های انتهایی سال قبل و ماه‌های نخست سال جاری درآمدی نداشته‌اند، تصریح کرد: پیگیری‌های زیادی برای حمایت از رانندگان انجام‌شده ولی هنوز نتیجه چندانی نداشته است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم سوارکردن سه مسافر به جای چهار نفر در تاکسی را موردتوجه قرار داد و گفت: الان به‌اجبار و با توجه به شرایط تاکسی‌ها باید سه نفر به جای چهار مسافر سوار کنند که در این زمینه نه یارانه‌ای و نه حمایتی صورت می‌گیرد و با توجه به هزینه‌های سنگین نگهداری خودرو برای رانندگان تاکسی این شرایط به صرفه نیست که در این زمینه لایحه‌ای برای سرشکن کردن هزینه نفر چهارم بر روی کرایه نفرات دیگر تقدیم شورای شهر قم شده است.

ذاکریان با درخواست از دولت برای اندیشیدن تدبیر برای جبران هزینه‌های تصمیمات کرونایی در درآمدهای رانندگان، یادآور شد: این مشکل باید اساسی حل شود چراکه این هزینه‌ها هرروز برای رانندگان تاکسی و اتوبوس سنگین‌تر و کمرشکن‌تر می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی