English

هشدار موج جدید کرونا در البرز

سخنگوی مقابله با بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه آمار شیوع بیماری در برخی نقاط کشور رو به افزایش است، گفت: ویروس به این سادگی دست بردار نیست، نباید عادی انگاری صورت بگیرد و لازم است اصول بهداشتی همچنان اولویت قرار داشته باشد.

هشدار موج جدید کرونا در البرز

به گزارش خبرگزاری موج البرز، مهرداد بابایی، سخنگوی مقابله با بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز ،  با اشاره به اینکه شیوع بیماری در جنوب، جنوب شرقی و مرکز کشور اوج گرفته است، گفت: روند شیوع بیماری در تهران نیز اوج گرفته، در این میان نگرانی‌ها نیز افزایش یافته است.

سخنگوی مقابله با بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان البرز بیان کرد: نباید با عادی انگاری تصور کنیم کرونا از بین رفته است؛ ویروس به این سادگی دست بردار نیست و تلاش خود را می‌کند تا با شرایط وقف دهد.

این مقام مسؤول در خصوص اینکه برخی از کشورها جشن پایان کرونا را گرفتند، یادآور شد: برخی از کشورها تصور می‌کردند با واکسیناسیون حداکثری ایمنی کامل به دست آوردند اما سویه‌های جدید ویروس دوباره آن مناطق را محدود کرده و بازگشته است.

بابایی ادامه داد: تنها راه کنترل بیماری و رهایی از شر ویروس رعایت اصول بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و واکسیناسیون عمومی است.

وی ادامه داد: علیرغم کمبود واکسن در کشور موجودی استان البرز هرگز به صفر نرسید، با جبران کمبودها مراکز واکسیناسیون در استان فعالیت خود را از سرگرفته اند و درحال حاضر افراد بالای ۷۰ سال دز دوم واکسن خود را دریافت می‌کنند.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه هیچ تضمینی برای ایمنی بدن بعد واکسیناسیون وجود ندارد، ادامه داد: حدود سه هفته بعداز دریافت دز دوم واکسن ایمنی بدن به نسبت نوع واکسن دریافتی بالا می‌رود اما هیچ تضمینی وجود ندارد که افراد بعد از واکسیناسیون به کرونا مبتلا نخواهند شد از این رو رعایت اصول بهداشتی و زدن ماسک بعد از واکسیناسیون نیز مورد تأکید است.

بابایی در پایان در خصوص بازگشایی مدارس، اظهار کرد: تمامی مطالبی که مطرح می‌شود گمانه‌زنی است باید دید در اوایل فصل پاییز اوضاع شیوع بیماری به چه شکلی است تا بتوانیم در این خصوص اعلام نظر و تصمیم گیری داشته باشیم.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه