English

ایرج بیت اللهی خبر داد؛

شرکت ۲۸ هزار داوطلب هرمزگانی در کنکور ۱۴۰۰

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: شرط برگزاری آزمون کنکور در حوزه ها، تأیید بازرسان بهداشت هر منطقه است و تمامی عوامل برگزار کننده کنکور ۱۴۰۰ باید تست کرونا داده باشند.

شرکت ۲۸ هزار داوطلب هرمزگانی در کنکور ۱۴۰۰

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، ایرج بیت اللهی مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در جلسه هماهنگی برگزاری کنکور ۱۴۰۰ بیان کرد: در کنکور سال جاری قریب به ۲۸ هزار داوطلب شرکت می کنند که از این تعداد، ۱۹ هزار و ۸۳۹ در حوزه های آموزش و پرورش آزمون خواهند داد.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان افزود: کنکور سال جاری در ۱۳ منطقه آموزشی استان و در رشته های ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان در تاریخ ۹ الی ۱۲ تیرماه برگزار می شود که میناب و بندرعباس با سه هزار و ۶۰۰ داوطلب بیشترین سهم را در کنکور دارد.
به گفته بیت اللهی، سلامت داوطلبان بالاترین اولویت در برگزاری کنکور است و برگزاری کنکور در حوزه ها منوط به تأییدیه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری در حوزه های امتحانی توسط بازرسان بهداشت است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان افزود: غربالگری عوامل برگزار کننده کنکور با گرفتن تست کرونا انجام خواهد شد و داشتن اتاق ایزوله برای بیماران خاص و اتاق قرنطینه برای بیماران کرونا در تمامی حوزه ها الزامی است.
بیت اللهی ادامه داد: کنکور سال ۱۴۰۰ در روز چهارشنبه ۹ تیرماه با آزمون رشته هنرآغاز می شود و آزمون علوم انسانی و ریاضی پنج شنبه ۱۰ تیر، علوم تجربی جمعه ۱۱ تیر و آزمون زبان خارجه در روز شنبه ۱۲ تیرماه در ۱۹۳ حوزه امتحانی استان برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ در حوزه های آموزش و پرورش شامل دو هزار و ۸۱۴ نفر در رشته ریاضی، هفت هزار و ۸۴۸ نفر در علوم انسانی، شش هزار و ۳۷۰ نفر در رشته تجربی، یک هزار و ۵۱۹ نفر در زبان خارجه و یک هزار و ۲۸۸ نفر در رشته هنر هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه