English

ایرج بیت اللهی مطرح کرد؛

اعلام نرخ سرویس مدارس هرمزگان در گرو تصویب شوراهای اسلامی شهر

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: پیگیری تعیین نرخ پیشنهادی سرویس مدارس در کارگروه ماده ۱۸ شهرستانها انجام شده که جهت اظهار نظر و تصویب نهایی به شوراهای اسلامی شهر ارسال شده است.

اعلام نرخ سرویس مدارس هرمزگان در گرو تصویب شوراهای اسلامی شهر

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، ایرج بیت اللهی مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در جلسه کارگروه ماده ۱۸ سرویس مدارس استان هرمزگان اظهار داشت: به استناد ماده ۱۱ آئین نامه اجرائی حمل و نقل دانش آموزی، تأمین خودروهای ایاب و ذهاب دانش آموزن در حوزه شهری از طریق شهرداری‌ها و در حوزه روستایی از طریق فرمانداری و بخشداری‌ها است و حفظ سلامتی دانش آموزان را باید سرلوحه کار عوامل مسئول سرویس مدارس قرار داد. 
بیت اللهی بیان داشت: باتوجه به ماده ۱۱ آئین نامه اجرائی حمل و نقل دانش آموزی، مدیران آموزش و پرورش در شهرستان های استان بدون هماهنگی و تأیید با مسئولان ذیربط، اقدام به ثبت قرار داد با شرکت ها نکنند.
به گفته وی، در سال های گذشته مشکلات و مسائلی در سرویس مدارس وجود داشت که نارضایتی والدین و مدیران را به دنبال داشت و اکنون با بهره گیری از تجربیات گذشته و خرد جمعی و نیز مشارکت همه دستگاه های مسئول با حس مسئولیت پذیری مضاعف، در راستای کاهش مسائل سرویس مدارس و همچنین برنامه ریزی و ساماندهی مطلوب برای سال تحصیلی آینده گام برداشته شود.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان به تشکیل کارگروه ماده ۱۸ شهرستان‌ها و مناطق اشاره کرد و ادامه داد: پیگیری تعیین نرخ پیشنهادی سرویس مدارس در کارگروه ماده ۱۸ شهرستانها انجام شده که جهت اظهار نظر و تصویب نهایی به شوراهای اسلامی شهر ارسال شده است.
بیت اللهی افزود: گام بعدی در اجرایی شدن سرویس مدارس، ثبت نام شرکت های حمل و نقل در سامانه سپند و معرفی شرکت های صلاحیت دار می باشد که تا ۲۰ تیرماه سال جاری به انجام خواهد رسید و در ادامه ثبت نام رانندگان در سامانه سپند انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: تلاش می شود روند سرویس مدارس ثبت نام مدارس در سامانه سپند تا اواخر مردادماه ۱۴۰۰ انجام شود و والدین با کمترین دغدغه خاطر در اول شهریور ماه با مراجعه به سامانه سپند، نسبت به انتخاب شرکت سرویس دهنده ایاب و ذهاب دانش آموز خود اقدام کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان تصریح کرد: انجام تمامی امورات مربوط به سرویس مدارس در سامانه سپند مطابق سیاست ها و بخشنامه های ابلاغی از طرف وزارت کشور است که  کوشش شده است دستگاهها و نهادهای مجری حمل ونقل تحت نظارت مقام عالی و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستانها برای اجرای مطلوب و ایمن سرویس مدارس با تأکید برحفظ سلامت دانش آموزان، به آموزش و پرورش کمک کنند.
بیت اللهی، سرویس مدارس را به مثابه مدرسه سیار خواند و بیان کرد: از آنجایی که دانش آموزان وقت زیادی را در سرویس مدارس خصوصا مدارس روستایی به سر می‌برند، پس اعمال، گفتار، حرکات و رفتار رانندگان در تربیت دانش آموزان تأثیرگذار است، لذا سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری و شرکت‌ها در انتخاب رانندگان مجرب و متعهد دقت کافی را دارند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه