English

فرماندار اسکو خبر داد:

۴۱ شکایت به هیئت اجرایی انتخابات شهرستان اسکو واصل شده است

فرماندار شهرستان اسکو گفت: ۴۱شکایت از سوی نامزدهای انتخابات شوراهای اسکو، سهند و ایلخچی واصل شده که به استناد ماده ۷۲ قانون شوراها به هیئت نظارت شهرستان ارسال خواهد شد.

۴۱ شکایت به هیئت اجرایی انتخابات شهرستان اسکو واصل شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، بابک رضی منش در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به مفاد ماده ۷۰ آیین نامه اجرایى قانون انتخابات شوراهای اسلامى اظهار داشت: طبق این ماده از تاریخ انتشار آگهى نتیجه انتخابات به مدت دو روز هیئت اجرایى در محل فرمانداری نسبت به دریافت شکایات اقدام خواهد کرد که این مهلت قانونی نیز به پایان رسید.

فرماندار شهرستان اسکو افزود: در مهلت قانونی ارسال شکایات، ۴۱ مورد شکایت به هیئت اجرایی انتخابات شهرستان واصل شده که بر اساس ماده ۷۱ آیین نامه اجرایى قانون انتخابات شوراهای اسلامى در بازه قانونی پس از رسیدگی به هیئت نظارت شهرستان ارسال خواهد شد‌.

 رضی منش با اشاره به ماده ۷۲ آیین نامه اجرایى قانون انتخابات شوراهای اسلامى گفت: هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان در بازه مقرر در قانون"حداکثر ظرف ۵ روز" شکایات نامزدهای شوراهای اسلامی را بررسی و نسبت به اعلام نظر و تصمیم در خصوص شکایات اقدام خواهد کرد.

وی ادامه داد: برابر قانون شوراها چنانچه افرادی به نظر هیئت نظارت شهرستان معترض باشند، برابر بند ۲ ماده ۷۳ آیین نامه اجرایى قانون انتخابات شوراهای اسلامى می توانند شکایات خود را به هیئت نظارت استان اعلام کنند.

فرماندار شهرستان اسکو تصریح کرد: بر اساس بند ۳ ماده ۷۳ آیین نامه اجرایى قانون انتخابات شوراهای اسلامى هیئت نظارت استان حداکثر ۱۵ روز بر اساس ماده ۵۹ و با رعایت ماده ۶۱ قانون انتخابات شوراها نتیجه نهایی را اعلام خواهد کرد.

رضی منش با بیان اینکه هرگونه تغییر در نتیجه انتخاب برابر قانون و آئین نامه اجرایی باید از طریق هیئت نظارت استان به هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها ارسال شود گفت: هیئت مذکور در بازه زمانی حداکثر ۵ روز نسبت به بررسی و اعلام نظر  قطعی و نهایی اقدام خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه