English

فرماندار اسکو:

برگزاری سخنرانی یا تشکیل اجتماعات انتخاباتی منوط به اخذ مجوز و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی است

فرماندار شهرستان اسکو گفت: برگزاری سخنرانی یا تشکیل اجتماعات انتخاباتی منوط به اخذ مجوز و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی است.

برگزاری سخنرانی یا تشکیل اجتماعات انتخاباتی منوط به اخذ مجوز و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، بابک رضی منش در جلسه ستاد رصد تبلیغات و امحائ آثار غیر مجاز تبلیغات انتخابات شهرستان اسکو اظهار داشت: تبلیغات نامزدهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در سطح شهرستان از چند روز پیش آغاز شده و از روز ۲۰ خرداد زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در سطح شهرهای شهرستان اسکو آغاز خواهد شد.

فرماندار شهرستان اسکو با تاکید بر لزوم رعایت قوانین در تبلیغات از سوی نامزدها و مسئولین ستادهای تبلیغاتی گفت: بر اساس ماده ۶۱ آئین نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر؛ مدت فعالیت تبلیغات انتخاباتی برای کلیه نامزدها به صورت یکسان و ۸ روز قبل از اخذ رای یعنی از روز پنج شنبه ۲۰ خرداد آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رای یعنی ۲۶ خرداد ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برای کلیه افراد مرتبط با انتخابات الزامی است افزود: هرگونه تجمع انتخاباتی، مراسم سخنرانی، مناظره در مکان‌های بسته از قبیل مساجد، سالن‌های اجتماعات و سالن‌های ورزشی ممنوع بوده و با متمردین با عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی برخورد خواهد شد.

رضی منش با بیان اینکه برگزاری سخنرانی یا تشکیل اجتماعات در شهرستانها منوط به اخذ مجوز از فرمانداری می‌باشد افزود: برگزاری تجمع انتخاباتی و سخنرانی نامزدها در فضای باز مشروط به اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح و رعایت دقیق پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت خواهد بود.

وی افزود: برابر تبصره ماده ۶۵ آئین نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر هر نامزد تنها می‌تواند یک ستاد تبلیغاتی در هر منطقه شهرداری دایر نماید.

وی گفت: نامزدهای انتخابات می‌بایستی همزمان با آغاز کار ستاد تبلیغات، نشانی، محل ستاد و نام مسئول را به هیات اجرایی اعلام نماید که در غیر این صورت به عنوان فعالیت غیرمجاز تلقی خواهد شد.

رضی منش با بیان اینکه نصب بنر صرفاً در جلوی ستادهای انتخاباتی مجاز می‌باشد که در صورت عدم رعایت موضوع و نصب بنر در معابر عمومی، شهرداری‌ها نسبت به جمع آوری اقدام خواهند نمود افزود: استفاده از هرگونه تبلیغات کاغذی، پارچه‌ای، مقوایی و یا هر جنس دیگر با ابعاد بیشتر از ۷۰×۱۰۰ سانتی متر ممنوع می‌باشد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان اسکو با هشدار به نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر در خصوص نوشتن و یا اظهار مطالب خلاف واقع، دیوار نویسی، راه اندازی کاروانهای تبلیغاتی، الصاق هرگونه آثار تبلیغاتی بر روی علائم راهنمایی و رانندگی، تابلوی بیمارستان و مدرسه، صندوق‌های پست، باجه‌های پست و … ادامه داد: مامورین انتظامی در صورت مشاهده متخلفان را به منظور تعقیب به مراجع قضایی معرفی و شهرداری نسبت به امحاء چنین اوراقی اقدام خواهند نمود.

وی گفت: در اجرای تبصره ۲ ماده ۶۲ آئین نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر، شهرداری‌ها و بخشداری‌ها برای جلوگیری از آشفتگی و آلودگی‌های بصری تبلیغات انتخاباتی در سطح شهرها و روستاها محل‌های مناسبی را برای الصاق و یا ارائه آثار تبلیغاتی نامزدها تعیین خواهد نمود.

رضی منش در پایان با تاکید بر لزوم حفظ و صیانت از منظر و سیمای شهری و روستایی از سوی نامزدهای انتخابات گفت: ایام تبلیغات بهترین محک نامزدها در میزان تمکین و احترام به قانون است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه