English

فرماندار اسکو:

پشتیبانی و مانع زدایی از فرایند سرمایه گذاری راهبرد اصلی مدیریت شهری اسکو باشد

فرماندار شهرستان اسکو گفت:پشتیبانی و مانع زدایی از فرایند سرمایه گذاری راهبرد اصلی مدیریت شهری اسکو باشد.

پشتیبانی و مانع زدایی از فرایند سرمایه گذاری راهبرد اصلی مدیریت شهری اسکو باشد

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، بابک رضی منش در مراسم تکریم و معارفه شهردار اسکو اظهار داشت: تغییرات مدیریتی باید موجب پویایی مجموعه‌ها شود. هر تغییری، فکر و اندیشه‌ای جدید به مجموعه تزریق می‌کند و چنانچه این تغییر با تعهد و احساس مسئولیت توام با شایسته سالاری و کارآمدی همراه شود، قطعاً به بهبود امور منجر خواهد شد.

وی استفاده از نیروهای جوان، متخصص، کارآمد و پرانگیزه را راه حل بسیاری از مشکلات کشور برشمرد و افزود: اعتماد به جوانان کلید واژه اصلی بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب هست و جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی و مسیر توسعه کشور در تمام ابعاد به عمل و اندیشه جوانان گره خورده است.

فرماندار شهرستان اسکو برنامه ریزی را اولین گام برای رسیدن به توسعه برشمرد و از نبود برنامه مدون در شهرداری‌ها انتقاد کرد و ادامه داد: باید با تدوین برنامه پنج ساله شهرداری با تمرکز بر ظرفیت‌ها و استعدادهای شهری و با رویکرد اقتصاد گردشگری برای ساختن شهری با رونق اقتصادی و پویا در دستور کار شهرداری و مبنای تدوین بودجه آن‌ها باشد.

رضی منش وجود برنامه مدون برای توسعه را مانع بخشی نگری، اعمال سلایق شخصی مدیران و مدیریت شهر بر اساس مطالعه و کارکارشناسی برشمرد و اظهارکرد: تدوین برنامه با تمرکز و توجه بر ظرفیت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و هم‌چنین تعریف چشم انداز و تدوین راهبرد برای بارورکردن ظرفیت‌ها، لازمه دستیابی به اهداف مدیریت شهری است.

وی قرار گرفتن در رتبه اول باسوادی کشور و غنای فرهنگی این شهر را بهترین بستر و زمینه ساز توسعه دانست و افزود: در صورت عدم برنامه ریزی دقیق و عدم توجه به این ظرفیت عظیم فرهنگی، شاهد عقب گرد در این حوزه خواهیم شد.

رضی منش مهمترین اولویت مدیریت شهری در سال ۱۴۰۰ را تحقق شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی دانست و گفت: رونق تولید و رونق اقتصادی در اسکو با برنامه ریزی و حمایت از صنعت گردشگری می‌تواند تحقق یابد و مدیریت شهری باید با حمایت از تولید، کسب و کار و کارآفرینی شهری و رفع موانع در مسیر فعالیت آن‌ها، چالش‌ها و مسائل جوامع شهری را به فرصت‌هایی چون افزایش نرخ اشتغال، درآمد شهروندان، کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرایم ناشی از بیکاری و فقر، رونق اقتصاد شهری، منطقه‌ای، ملی و حتی صادرات و افزایش خودکفایی تبدیل کند.

فرماندار شهرستان اسکو سرمایه گذاری را موتور محرکه و عامل اصلی تداوم فرآیند توسعه اقتصادی شهر برشمرد و گفت: مطالعه و تدوین فرصت‌های سرمایه گذاری و آماده کردن بسته‌های مناسب برای سرمایه گذاران در اسکو یک ضرورت است و می‌تواند ضمن تسهیل روند سرمایه گذاری، تشویق و ترغیب آن‌ها برای سرمایه گذاری، کمک شایانی بر تحقق شعار سال و جذب سرمایه داشته باشد.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های محوری دولت تدبیر و امید در سیستم اداری، تمرکز بر حفظ حقوق مردم و رعایت حرمت آن‌ها توسط مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی است و تحت عنوان طرح تکریم ارباب رجوع و منشور حقوق شهروندی به تمامی وزارتخانه‌ها ابلاغ شده و همه مدیران به عنوان کارگزار نظام مکلف به رعایت حقوق مردم و پیگیری مسائل و مشکلات آن‌ها با خوشرویی و کمال تواضع هستند.

فرماندار شهرستان اسکو، اجرای قانون و حاکمیت قانون در جامعه، شفافیت در مدیریت و عرضه اطلاعات را از اصول حکمرانی شایسته برشمرد و افزود: حاکمیت قانون موجب افزایش اعتماد مردم به نظام خواهد شد و آرامش و امنیت اجتماعی و جامعه عاری از هرگونه تنش دستاورد آن خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه