English

فرماندار اسکو خبر داد:

۱۱۰۷۰۰ نفر در شهرستان اسکو واجد شرایط رای دادن هستند/ ۳۰۰۰ نفر برگزاری انتخابات را برعهده دارند/افزایش ۱۹ شعبه جدید اخذ رای نسبت به انتخابات گذشته

فرماندار شهرستان اسکو گفت: آمار واجدین شرایط رای در شهرستان ۱۱۰۷۰۰ نفر می‌باشد که از این تعداد ۲۷۴۹ نفر رای اولی هستند.

 ۱۱۰۷۰۰ نفر در شهرستان اسکو واجد شرایط رای دادن هستند/ ۳۰۰۰ نفر برگزاری انتخابات را برعهده دارند/افزایش ۱۹ شعبه جدید اخذ رای نسبت به انتخابات گذشته

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، بابک رضی منش صبح امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران شهرستان اسکو با تشریح اقدامات صورت گرفته برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ اظهار داشت: انتخابات به عنوان مظهر خواست و اراده مردم و پیش شرط مردم سالاری با چرخش نخبگان عاملی تعیین کننده در سرنوشت و پیشرفت و توسعه کشور از طریق حضور مردم را فراهم می‌کند.

وی افزود: رسانه‌ها به عنوان مرجع آگاهی بخشی در تبیین نقش و جایگاه انتخابات در تحولات داخلی و بین المللی نقش برجسته و مهمی ایفا می‌کنند.

فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب انتخابات را بزرگترین دستاورد نظام دانسته و شرکت در انتخابات را فراتر از یک تکلیف حقوقی و قانونی، بلکه یک فریضه الهی و عمل عبادی می‌دانند، تصریح کرد: حضور گسترده مردم در عرصه انتخابات عامل امنیت کشور است که همواره دشمنان نظام راهبرد دلسرد کردن مردم و ایجاد یاس و ناامیدی برای کاهش مشارکت را با جدیت دنبال می‌کنند.

وی چهار شاخص امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت را گفتمان اصلی مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری انتخابات برشمرد و افزود: ستاد انتخابات شهرستان اسکو با برنامه ریزی دقیق برای تامین وظیفه اصلی امنیت و سلامت انتخابات با رویکرد قانون مداری و بی طرفی اقدام نموده و تمامی تدابیر و تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونی را در سطح شهرستان فراهم کرده است.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان اسکو با بیان اینکه برگزاری انتخابات به لحاظ حقوقی از با اجرای قوانین و دستورالعمل‌ها تضمین کننده انتخاباتی نظامند، شفاف و عادلانه است ادامه داد: ستاد انتخابات شهرستان در راستای این امر و با هدف افزایش میزان آگاهی عمومی و تخصصی دست اندرکاران انتخابات با برنامه ریزی دقیق از اول خرداد ماه با اولویت آموزش در بستر الکترونیکی و آموزش‌های حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کرده است.

وی با اشاره به آمار نهایی نامزدهای داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر گفت: از مجموع ۱۶۱ نفر ثبت نام کننده در سطح شهرهای شهرستان تاکنون ۱۶ نفر انصراف خود را به ستاد انتخابات اعلام و ۱۱ نفر نیز صلاحیت آنان احراز نشده است و نهایتاً ۱۳۴ نامزد با تفکیک ۹۶ نامزد در شهر جدید سهند برای ۷ کرسی ۲۴ نامزد در شهر اسکو برای ۵ کرسی و ۱۴ نامزد در شهر ایلخچی برای ۵ کرسی در عرصه انتخابات شوراها با هم در رقابت هستند.

فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به آمار شعبات اخذ رای در سطح شهرها و روستاهای شهرستان گفت: مجموعاً ۱۳۱ شعبه صندوق اخذ رای برای شهرستان پیش بینی شده که از این تعداد ۱۲۵ شعبه ثابت و ۶ شعبه سیار است که از این تعداد، شهر اسکو دارای ۱۹ شعبه اخذ رای؛ شهر سهند ۴۷ شعبه و شهر ایلخچی با ۱۳ شعبه اخذ رای در روز انتخابات آماده اخذ رای مردم شهرستان خواهند بود.

رضی منش با اشاره به آمار عوامل اجرایی انتخابات گفت: قریب به ۳۰۰۰ نفر در امر برگزاری انتخابات به عنوان عوامل اجرای اعم نمایندگان فرماندار، رئیس و اعضای شعب اخذ رای، ناظرین هیات نظارت، بازرسان و سربارزسان، کاربران IT، عوامل تامین امنیت شعب، نیروهای خدماتی و حمل و نقل، بازرسین شبکه بهداشت و درمان با ستاد انتخابات شهرستان اسکو همکاری خواهند کرد.

فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به آمادگی کامل شهرستان برای برگزاری باشکوه انتخابات ۱۴۰۰ به عنوان مهم‌ترین رویداد سیاسی سال گفت: افزایش جمعیت شهرستان و لحاظ شرایط کرونایی و با هدف جلوگیری از تجمعات در شعب اخذ رای ۱۹ شعبه نسبت به انتخابات گذشته افزایش یافته که معادل ۱۶ درصد است.

وی با بیان اینکه حفظ سلامت مردم و دست اندرکاران برگزاری انتخابات یکی از اولویت‌های اصلی وزارت کشور در برگزاری انتخابات است افزود: تمامی تمهیدات و اقدامات لازم جهت رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رای برابر دستورالعمل وزارت بهداست و درمان اعم از تامین کلیه ملزومات بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، تهویه مناسب و مدیریت تجمع در شعب اخذ رای با افزایش قابل توجه شعب انجام شده است.

رضی منش با اشاره به آمار واجدین شرایط شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: آمار واجدین شرایط رای در شهرستان ۱۱۰۷۰۰ نفر می‌باشد که از این تعداد ۲۷۴۹ نفر رای اولی هستند که برای اولین با مشارکت سیاسی و حضور در انتخابات را تجربه خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان اسکو در پایان با بیان اینکه رای گیری از ساعت ۷ صبح روز جمعه آغاز و تا ساعت ۱۷ عصر ادامه خواهد داشت، افزود: بعد از اتمام زمان قانونی رای گیری با دستور وزیر کشور امکان تمدید رای گیری وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه