English

اجرا و بهره برداری از ۲۱ پروژه ملی در کیش

آئین بهره برداری و آغاز عملیات عملیات اجرایی 21 طرح ملی در منطقه آزاد کیش، بصورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور به اجرا رسید.

اجرا و بهره برداری از 21 پروژه ملی در کیش

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، جعفر آهنگران مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پخش زنده آیین بهره برداری و آغاز عملیات عملیات اجرایی 21 طرح ملی در منطقه آزاد کیش، اذعان داشت: به روایت آمار و اطلاعات دقیق موجود، دغدغه رهبر معظم انقلاب در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در عرصه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در چند ساله اخیر به همت بلند دولت خدمت گزار سامان عملی یافته است.

وی ادامه داد: اطمینان دارم با اندک توجهی از سوی دولت آینده در کاهش محدودیت های این مناطق به دلیل تحریم های تحمیلی و بیماری کرونا، قطعا و بدون ذره ای تردید این مناطق به نمادهای موفق و کاملی از تاب آوری اقتصادی یا به عبارت بهتر اقتصاد مقاومتی، تبدیل می شوند، تجربه ای که در سطح ملی نیز قابل تعمیم است.

آهنگران در ادامه به تشریح طرح های عمرانی و زیر ساختی دراین منطقه آزاد پرداخت و گفت: در حال حاضر طرح های عمرانی و زیر ساختی صنعتی و غیر صنعتی  به ارزش 29 هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی برای هشت هزار و 500 نفر در کیش که عمدتا توسط بخش خصوصی انجام می گیرد، در حال اجرا است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بیان کرد: آئین بهره برداری از 9 طرح عمرانی نیز با حجم سرمایه گذاری یک هزار و 900 میلیارد تومان و سرمایه گذاری ارزی، 22 میلیون دلار و 11 میلیون یورو و با اشتغالزایی مستقیم 375 نفر امروز به بار می نشیند.

وی ادامه داد: این طرح ها عبارت اند از مجتمع مسکونی پرشین، مجتمع مسکونی یوتاور، تولید آب آشامیدنی، تولید شیرآلات و اتصالات صنایع نفت و گاز، طرح توسعه و تولید شربت و قطره های خوراکی و انواع مکمل های ورزشی توسط شرکت کیش پلی پارم، فاز دوم ارائه خدمات حفاری جهت دار و دوربین چاهی توسط شرکت طی پویش کیش.

آهنگران اضافه کرد: طراحی و آموزش ایمنی مهندسی فرایند توسط شرکت خدمات ایمنی فرایند مهرداد کیش و طرح ارائه خدمات سیستم هایتک نمودار گیری از گل حفاری توسط شرکت پترو سرویس پارسیان کیش، از جمله 9 طرح های عمرانی مذکور است.

وی تصریح کرد: کیش به عنوان منطقه آزاد پیشرو، موفق به استفاده از روش های استفاده از تامین منابع مالی از طریق بازار سرمایه برای تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: انتشار اوراق صکوک و اوراق خرید دین  به ارزش 400 میلیارد تومان و ایجاد اولین صندوق زمین و ساختمان در مناطق آزاد کشور از جمله روش های نوین در تامین منابع مالی است، امید داریم بخش خصوصی نیز گسترش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه