English

احسان ارکانی:

شهردار و تمامی مسئولان دستگاه‌ها و دوایر، حق دخالت در انتخابات را ندارند

سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: اساساً نه تنها شهردار بلکه تمامی مسئولان دستگاه‌ها و دوایری که از بیت المال و بودجه عمومی استفاده می‌کنند حق دخالت در انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی و مجلس خبرگان را ندارد.

شهردار و تمامی مسئولان دستگاه‌ها و دوایر، حق دخالت در انتخابات را ندارند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، احسان ارکانی سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان رضوی در مورد تخلفات انتخاباتی تصریح کرد: به منظور رسیدگی به تخلفات انتخاباتی پس از تشکیل هیات بازرسی در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، این هیات نیز در سطح استان خراسان رضوی فعال شد.

احسان ارکانی همچنین در ادامه افزود: گزارش‌های تخلفات انتخاباتی به این هیات ارسال و مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد.

سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: همچنین در پاسخ به سوالی که آیا حضور شخص شهردار در همراهی با کاندیداها و سخنرانی له یا علیه کاندیداها(در کاشمر) بر اساس قانون تخلف محسوب می‌شود، ابراز کرد: اساساً نه تنها شهردار بلکه تمامی مسئولان دستگاه‌ها و دوایری که از بیت المال و بودجه عمومی استفاده می‌کنند حق دخالت در انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی و مجلس خبرگان را ندارد.

ارکانی با تاکید بر اجرای قانون و اینکه هیچ فرقی میان مسوولان وجود ندارد، یادآور شد: این مهم صراحت قانونی است و هر زمانی که هیات بازرسی پس از تایید صحت گزارش موارد تخلف نسبت به تذکر و برخورد اقدام می‌کند.

در ادامه شایان ذکر است: انتشار تصاویر و کلیپ‌های ویدئویی در فضای مجازی از همراه شدن شهردار کاشمر با تعدادی از کاندیداهای شورای اسلامی شهر، شائبه تخلف در این حوزه را تشدید کرده است.

در خاتمه باید خاطر نشان کرد: بر اساس آنچه در فضای مجازی منتشرشده است، شهردار کاشمر به همراه ۴ کاندیدای ائتلافی که موردحمایتش است در مراسم جشن میلاد حضرت معصومه(س) که با حضور اقشار مختلف مردم در پارک بانوان این شهر برگزارشده بود حضور یافته و در این مراسم سخنرانی هم داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه