English

افتتاح پروژه‌های آب رسانی و فاضلاب شهری بافق با حضور وزیر نیرو

رضا اردکانیان وزیر نیرو در سفر به بافق برای افتتاح پروژه‌های آب رسانی و فاضلاب شهری، گفت: تا پایان سال ۲۹۰ پروژه بزرگ که تاکنون ۵۴ مورد آن افتتاح شده، با سرمایه گذاری ۶۴ هزار میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

افتتاح پروژه‌های آب رسانی و فاضلاب شهری بافق با حضور وزیر نیرو

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق، رضا اردکانیان وزیر نیرو در سفر یک روزه خود به شهرستان بافق برای افتتاح پروژه‌های آب رسانی و فاضلاب شهری، گفت: تا پایان سال ۲۹۰ پروژه بزرگ که تاکنون ۵۴ مورد آن افتتاح شده، با سرمایه گذاری ۶۴ هزار میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

او افزود: اعتقاد ما این است مردم از یک دستگاه خدماتی مثل وزارت نیرو انتظار اختلال در خدمات رسانی را ندارند.

اردکانیان اظهار داشت: امروز پروژه‌های بزرگی با سرمایه گذاری پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در استان یزد عملیاتی می‌شوند که مهمترین آنها تصفیه خانه فاضلاب است.

وزیر نیرو ادامه داد: مصرف آب کشاورزی کشور چندین برابر صنعت و شرب است و مقام معظم رهبری هم در این زمینه فرمودند که اگر ما بتوانیم بدون  لطمه‌ زدن به تولید محصول کشاورزی، تنها ۱۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف آب داشته باشیم، به اندازه مصرف کل آب شرب و صنعت کشور مدیریت مصرف داشته‌ایم.

اردکانیان تصریح کرد: در صورتی هم که این کار را نکنیم، تمام هزینه‌ها و وقت‌هایی که برای تامین آب انجام می‌دهیم اثرگذار نخواهند بود و شرایط کار برای آیندگان در حوزه تامین و مصرف آب بسیار سخت‌تر از آن چیزی خواهد بود که الان برای ما وجود دارد.

او یادآور شد: امروز ۷۰ روستای استان یزد به شبکه آب پایدار وصل می‌شوند که ۲۰ روستا مربوط به بافق است.

وزیر نیرو ضمن تشکر از دست اندرکاران پروژه فاضلاب شهری بافق، ادامه داد: به طور متوسط با افتتاح یک تصفیه خانه در ماه تاکنون  ۹۰ تصفیه خانه به بهره برداری رسیده اند که این میزان به زودی به صد تصفیه خانه می‌رسد.

اردکانیان با اشاره به پروژه‌های قابل بهره برداری در حوزه آب و برق با هزینه ۶۷۶ میلیارد تومان، گفت: پروژه‌های آماده کلنگ زنی در استان یزد سرمایه گذاری ۵ هزار و ۷۲۹ میلیارد تومانی را دارا است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه