English

کمال الدین میرجعفریان:

موافقت تخصیص اراضی دولتی خراسان رضوی به امور عام المنفعه

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی بیان کرد:کارگروه ماده ۶۹ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در خراسان رضوی با دادن حق بهره‌برداری از این اراضی دولتی با حفظ حق مالکیت دولت موافقت کرد.

موافقت تخصیص اراضی دولتی خراسان رضوی به امور عام المنفعه

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، کمال الدین میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی اعلام کرد:۴۰ هزار مترمربع از اراضی دولتی در مشهد و سنگان شهرستان خواف به امور عام‌المنفعه و اجرای طرح تولیدی با حفظ حق مالکیت دولت، اختصاص یافت.

کمال الدین میرجعفریان در ادامه این خبر تصریح کرد: کارگروه ماده ۶۹ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در خراسان رضوی با دادن حق بهره‌برداری از این اراضی دولتی موافقت کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی همچنین افزود: ۱۴ هزار و ۸۴۰ مترمربع زمین معادل حدود ۱۰۵ هکتار از اراضی دولتی واقع در منطقه الهیه مشهد توسط اداره کل راه و شهرسازی استان به بهزیستی اختصاص یافته که این نهاد قصد دادن آن به صورت اجاره بلندمدت به موسسه خیریه همدم فتح المبین برای نگهداری از دختران معلول ذهنی و بی سرپرست را دارد.

وی ادامه داد: طبق تبصره ۵ ماده ۶۹، انتقال مالکیت اراضی و تملک متعلق به دولت، نهاد‌ها و موسسات عمومی غیردولتی و موسسات خیریه و عام المنفعه موضوعیت نداشته و فقط حق بهره برداری از اراضی و املاک به نهاد‌ها و موسسات مزبور در حیطه جغرافیایی معین شده، با تصویب کمیسیون ماده ۶۹ داده می‌شود.

وی اظهار کرد: اداره کل بهزیستی خراسان رضوی با مجوزی که از کمیسیون املاک و مستغلات سازمان بهزیستی کشور گرفته، با دادن حق بهره برداری زمین ذکر شده به موسسه همدم به مدت ۲۰ سال با حفظ مالکیت دولت موافقت کرده و درخواست خود را برای تصویب به کارگروه استانی ماده ۶۹ داده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: مالکیت زمین ذکر شده در تملک دولت خواهد ماند، اما اجاره آن به موسسه همدم به مدت ۶ ماه تمدید می‌شود تا موافقت کارگروه ملی ماده ۶۹ برای واگذاری حق بهره برداری از این زمین به موسسه همدم اخذ شود.

میرجعفریان در خاتمه خاطر نشان کرد: سرمایه گذار یک طرح احداث کارخانه آسفالت نیز درخواست خود برای استفاده از ۲۰۵ هکتار از اراضی ملی پلاک ۲۰۶۰ فرعی از ۱۷۸ اصلی بخش ۶ شهرستان خواف موسوم به شهرداری سنگان را به کارگروه ماده ۶۹ ارسال کرده بود که با این درخواست هم موافقت شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه