English

محمدشاد خاطر خبر داد:

پیش بینی برداشت ۷۵۰ تن زردآلو در شهرستان خلخال

مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۷۵۰ تن انواع زردآلو از باغ‌های میوه این شهرستان برداشت شود.

پیش بینی برداشت ۷۵۰ تن زردآلو در شهرستان خلخال

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، محمدشاد خاطر ، مدیر جهاد کشاورزی خلخال از آغاز برداشت زردآلو از باغ‌های میوه مناطق نیمه‌گرمسیری بخش خورش‌رستم این شهرستان خبرداد و گفت: با توجه به سرمازدگی بهار امسال محصول زردآلو در باغ‌های روستاهای نمهیل و برندق خورش‌رستم و قطب تولید این نوع میوه ،مجموع محصول تولیدی زردآلوی در خلخال ۵۰ درصد در مقایسه با یک هزار و ۵۰۰ تن محصول تولیدی سال قبل کاهش خواهد داشت.

وی اظهارکرد: از مجموع ۴۷۳ هکتار باغ زردآلو واقع در مناطق نیمه‌گرمسیری خورش‌رستم و شاهرود این شهرستان ۳۵۵ هکتار باغ بارور بوده که با توجه به میانگین عملکرد ۶.۵ تنی محصول در هر هکتار مجموع تولید سالانه این محصول هزار و ۵۰۰ تن بود که  سرمازدگی دیررس بهار امسال روند تولید تاثیرگذار بوده است .

مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: زردآلوی تولیدی این شهرستان به دلیل تلاش تولیدکنندگان برای تولید ارگانیک محصول و استفاده نکردن باغداران از انواع کودها و سموم شیمیایی از رنگ و طعم خاصی برخوردار بوده و همواره مورد توجه خریداران است.

شادخاطر افزود: انواع زردآلوی ارقام بومی و اصلاح شده در این شهرستان تولید می‌شود که می‌توان به نوع الله‌کرم، حسین‌خانی، شکری، سلطانی، گرد شیرین، اجی اریک، آق اریک و ارقام شاپ شاپ مهم‌ترین رقم‌های بومی شهرستان اشاره کرد.

وی بیان کرد: کاهش ۵۰ درصدی محصول امسال زردآلو در مقایسه با پارسال تاثیر مستقیمی با توجه قیمت مناسب این میوه در بازار پیش‌بینی می‌شود رقم مناسبی از محل فروش زردآلو امسال عاید باغداران و تولیدکنندگان این میوه شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه