English

علی نوبخت:

۱۱ هزار تن گندم در اردبیل خریداری شده است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: تاکنون ۱۱ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شده است.

۱۱ هزار تن گندم در اردبیل خریداری شده است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، علی نوبخت ، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: کار خرید گندم در مناطق شمالی استان اردبیل از ۱۱ خردادماه شروع شده و همچنان این روند با دایر شدن ۴۴ مرکز ادامه دارد که سعی می‌کنیم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و به دور از تشکیل صف‌های طولانی کار خرید را به صورت شبانه‌روزی انجام دهیم.

وی به آمار خرید پارسال گندم نیز اشاره کرد و گفت: پارسال در مجموع بیش از ۲۱۳ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در قالب ۳۷ هزار محموله خریداری و ۵۳۸ میلیارد تومان از بابت خرید گندم به حساب کشاورزان پرداخت شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل تصریح کرد: امسال نیز به محض خرید و ثبت اطلاعات کشاورزان در سامانه پهنه‌بندی داده‌های کشاورزی از طریق بانک عامل پرداخت بها گندم خریداری شده به حساب کشاورزان به سرعت انجام می‌شود.

نوبخت افزود: در ۴۴ مرکز خرید عملیات خرید گندم به قیمت مصوب پنج هزار تومان ادامه دارد و ما پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به وضعیت خشکسالی و کاهش میزان تولید عملیات خرید تا نیمه‌های تیرماه در منطقه مغان به اتمام برسد.

وی به رطوبتی بودن گندم کشاورزان در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: کشاورزان اطمینان داشته باشند که ما همه محصولات آنها را که تمایل به عرضه داشته باشند، خریداری می‌کنیم اما ضرورت دارد با برداشت به موقع و به دور از رطوبت بالای ۱۴ درصد گندم خود را تحویل مراکز خرید کنند.

نوبخت در ادامه افزود: گندمی که رطوبت بالای ۱۴ درصد داشته باشند، امکان خرید آن وجود ندارد و در روزهای اخیر به دلیل برخی از شرایط اقلیمی حاکم در مغان انتظار می‌رود کشاورزان با صبر و حوصله بیشتر و به دور از رطوبت‌زدگی محصول خود را تحویل مراکز خرید دهند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال با توجه به شرایط خشکسالی و کاهش میزان تولید در حدود ۲۰۰ هزار تن گندم خریداری کنیم که این میزان خرید گندم کفاف نیاز استان را خواهد داد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه