English

جعفر عبدالملکی:

انتخابات نقطه قوت جمهوری اسلامی است/همگرایی رسانه ای نیاز این روزهای کشور است

مدیرکل صدا وسیما مرکز کردستان با اشاره به اینکه انتخابات نقطه قوت نظام است گفت: رسانه های معاند در پی آن هستند که به مردم ((رای ندادن ))را القا کنند و امروز همه رسانه ها و علی الخصوص رسانه ملی در پی برملا کردن نقشه ها و توطئه معاندین در این حوزه هستند.

انتخابات نقطه قوت جمهوری اسلامی است/همگرایی رسانه ای نیاز این روزهای کشور است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، جعفر عبدالملکی شامگاه دوشنبه در نشست هم‌اندیشی رسانه و انتخابات که با حضور فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان و به همت سازمان بسیج رسانه استان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین ویژگی نقش رسانه در حوزه اطلاع رسانی، تبیین اهمیت انتخابات است که زمینه وبستر مشارکت و حضور حداکثری مردم را فراهم میکند.

وی در ادامه افزود: انتخابات 28 خرداد 1400 انتخابات مهمی است که پیش‌رو داریم و این نخستین انتخابات در دهه پنجم انقلاب و بعد از بیانیه گام دوم انقلاب است.

مدیرکل صدا وسیما مرکز کردستان عنوان کرد: انتخابات مکانیسمی برای جابجایی قدرت  و چرخش نخبگان در هر جامعه‌ای است و امروز دشمنان می‌خواهند از این ابزار به عنوان جابه جایی قدرت برای نفوذ سوءاستفاده کنند.

عبدالملکی تصریح کرد: در زمینه اثرگذری رسانه‌ها نظریات مختلفی وجود دارد، برخی نظریه‌ها می‌گویند که رسانه‌ها هرچه بتوانند تعامل داشته باشند تاثیرگذارتر خواهند بود.

وی افزود: نظریه های برجسته‌سازی، همگرایی رسانه‌ای، چارچوب‌بندی، زمینه‌یابی، آماده‌سازی افکار عمومی و غیره در مورد رسانه‌ها مطرح است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان خاطرنشان کرد: نظریه ((تقویم زمانی)) معتقد است رسانه‌ها شاید نتوانند به مردم بگویند چگونه فکر کنند اما می‌توانند به مردم بگویند به چه فکر کنند.

وی سپس در ادامه عنوان کرد: رسانه‌ها می‌توانند موضوعات را در ذهن جامعه برجسته‌سازی کنند و اکنون برجسته‌سازی انتخابات به عنوان مساله روز باید اولویت رسانه‌ها شود.

انتخابات نقطه قوت نظام است

عبدالملکی گفت: انتخابات نقطه قوت نظام است و رسانه های معاند در پی آن هستند که به مردم رای ندادن را القا کنند و امروز همه رسانه ها و علی الخصوص رسانه ملی در پی برملا کردن نقشه ها و توطئه معاندین در این حوزه هستند.

وی زمینه‌یابی در رسانه‌ها را از دیگر ضرورت‌ها دانست و عنوان کرد: رسانه باید با زمینه‌یابی مردم را به مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح تشویق و ترغیب کند.

مدیرکل صداوسیما مرکز کردستان خاطرنشان کرد: عوامل مهمی که می‌توانند بر مشارکت عمومی در هر عرصه تاثیر بگذارند رسانه‌ها هستند.

وی به اهمیت مشارکت در انتخابات گریزی زد و گفت: در انتخابات گذشته فضای دو قطبی بین گفتمان نامزدها وجود داشت، اما دوگانه‌سازی به سمت رسانه‌های خودی و غیرخودی سوق پیدا کرده است.

مدیرکل صداوسیما مرکز کردستان تصریح کرد: امروز زمان دعوا و تفرقه نیست و همه باید در کنار هم حول یک اصول حرکت کنیم.

وی با تاکید براینکه انتخاب ما به سمت برنامه‌محوری سوق پیدا کرده است، گفت: رسانه ها بایستی به گونه ای عمل کنند تا شاخصه های یک انتخاب اصلح را به مردم اعلام نمایند تا اگر افرادی هم تا این لحظه در تصمیم خود برای رای دادن به فرد اصلح مردد هستند، مسیر درست یک انتخاب را در پیش بگیرند.

عبدالملکی بر همگرایی رسانه‌ها و ایجاد کنشگری خوب برای میدان‌داری در شرایط انتخابات را ضروری دانست و گفت: رسانه‌ها در این دوره باید اقناع بیشتری داشته باشند چرا که مردم از وعده‌های بی‌عمل و مشکلات اقتصادی سرخورده و خسته‌اند و لازم است با تولید محتواهای مناسب مردم را برای حضور در عرصه انتخابات دعوت کنیم.

وی تصریح کرد: باید با زبان هنر این موضوع را به مردم تفهیم کنیم که اگر پیمانکار ساختمانی خوب نیست باید کارفرما را عوض کنیم نه ساختمان را، و با این شیوه افرادی که انگیزه مشارکت در انتخابات را ندارند به میدان بیاوریم.

عبدالملکی در پایان ضمن اشاره به نتایج مثبت مشارکت بالا در انتخابات ،افزود: مشارکت در انتخابات موجب سربلندی و ارتقای جایگاه مردم استان کردستان از دیدگاه حاکمیت می شود و یقینا این حضور حداکثری از اهمیت ویژه ای برای تصمیم گیری های آتی در مورد کردستان برخوردار خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه