English

جعفر عبدالملکی:

دشمن در فضای مجازی به دنبال ناامید کردن مردم است

مدیرکل صدا و سیما مرکز کردستان گفت: حرکت دشمن در فضای مجازی برای القای تبعیض ذهن جوانان و نوجوانان، ایجاد احساس محرومیت و ناامنی، بی‌اعتماد کردن مردم نسبت به حاکمیت و ایجاد ناامیدی بین مردم است.

دشمن در فضای مجازی به دنبال ناامید کردن مردم است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، جعفر عبدالملکی ظهر امروز در نشست هم اندیشی علما و روحانیون با موضوع سواد رسانه‌ای که به همت اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: سواد رسانه‌ای دانش و معارف جدید رسانه‌ای است و از حوزه‌های موثر در تعمیق این دانش، بصیرت و مهارت رسانه‌ای ماموستاها و روحانیون هستند.

مدیرکل صدا وسیما مرکز کردستان با اشاره به اینکه، براساس نظرسنجی‌های صدا و سیما، علیرغم شیطنت‌ها و دسیسه‌های دشمنان برای کمرنگ کردن نقش روحانیون اما روحانیون همچنان جزو گروه‌های مرجع جامعه به شمار می‌روند، افزود: روحانیون با منبر و تریبونی که در اختیار دارند می‌توانند برای تبیین دانش رسانه‌ای کمک کنند.

وی یادآور شد: فضای مجازی و رسانه‌های نوظهور خود را به جامعه تحمیل کرده‌اند و تکثر و تعدد شبکه‌های اجتماعی که روز به روز در حال افزایش است قابل احصاء نیست.

مدیرکل صدا و سیما مرکز کردستان اعلام کرد: ما روزانه در معرض پیام‌های رسانه‌ای هستیم و اینجاست که بحث سواد رسانه‌ای معنی می‌یابد و فرد باید بداند که چگونه در برابر این هجمه رسانه‌ای زندگی کند تا تحت تاثیر القائات و تشویش‌ها قرار نگیرد بنابراین در سواد رسانه‌ای میزان خوراک رسانه‌ای و شکل و اندازه آن باید مشخص باشد.

عبدالملکی با بیان اینکه همگام با تکامل جامعه، رسانه‌ها نیز سیر تکاملی پیدا کرده‌اند، افزود: از صدر اسلام تاکنون سواد رسانه‌ای وجود داشته اما امروز فضای مجازی معادلات را برهم زده و این فضای توده‌ای و این انبوده قابل رویت و قابل احصا نیست و فضای مجازی بر جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان سیطره یافته است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه جوانان و نوجوانان به لحاظ سواد رسانه‌ای از والدین پیشی گرفته‌اند که این امر باعث دچار فاصله، تاخر و شکاف شده بین والدین و بزرگترها با نوجوانان و جوانان شده است.

وی عنوان کرد: استفاده بالا از فضای مجازی در واقع یک خطر جدی محسوب می‌شود و فرد بدون اینکه خودش متوجه شود ذهنیات، حوزه  شناختی و ادراکی ممکن است در مسیر دشمن قرار گیرد و کنترل آن از دست ما خارج شود.

مدیرکل صدا و سیما مرکز کردستان یادآور شد: باید در فضای مجازی فعالیت‌های جدی داشته باشیم و همه دستگاههای فرهنگی باید صدا و سیما را همراهی کنند چراکه فضای مجازی نقطه رخنه و نفوذ دشمن است و باید سیاستگذاری درستی در این راستا انجام گیرد.

عبدالملکی خودآگاهی را عامل موثری در افزایش دانش رسانه‌ای خواند و گفت: با توجه به اینکه بحث قومیت در کردستان وجود دارد و این استان مرزی محل و بهانه سوءاستفاده دشمنان است بنابراین ابزار دشمن فضای مجازی و ماهواره است تا بتواند اهداف خود برسد و باید با خودآگاهی و افزایش دانش رسانه‌ای مانع رسیدن دشمن به اهداف شد.

وی اضافه کرد: اکنون سواد رسانه‌ای اثرگذار نیست و باید دانش رسانه‌ای مورد توجه باشد چرا که اگر کسی دانش رسانه‌ای نداشته باشد دیگر نمی‌تواند اثرگذار باشد.

وی بیان کرد: در جنگ نرم که محصول استعمار فرانو است دگرگونی باورها، ارزش‌ها و سبک زندگی هدف دشمن است که با استفاده از ابزار رسانه ورود و ذائقه و سبک زندگی مردم را دستخوش تغییرات کرده‌اند.

مدیرکل صدا و سیما مرکز کردستان اعلام کرد: بی‌شک ثروت‌های نظام سلطه پشت فضای مجازی محسوس است و باید به جوانان، مردم به ویژه به روحانیون هشدار داد چرا که حرکت دشمن در فضای مجازی برای القای تبعیض ذهن جوانان و نوجوانان، ایجاد احساس محرومیت و ناامنی، بی‌اعتماد کردن مردم نسبت به حاکمیت و ایجاد ناامیدی بین مردم است و در این راستا باید خود را به روز نگه داریم و دانش رسانه‌ای خود را افزایش دهیم.

عبدالملکی با اشاره به اینکه متاسفانه در کردستان سیاستگذاری مشخصی در حوزه فضای رسانه نداریم، خاطرنشان کرد: این امر نقطه ضعف ما محسوب می‌شود و باید در این راستا اهتمام ویژه داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه