English

ونوس بهنود عنوان کرد:

سواد رسانه ای و شعور سیاسی ضرورت انتخاب اصلح

مدیر مسئول نشریه ساری بولوت گفت: یکی از ضرورت های انتخاب اصلح نمایندگان نیز برخورداری توام سواد رسانه ای و شعور سیاسی است

سواد رسانه ای و شعور سیاسی ضرورت انتخاب اصلح

ونوس بهنود مدیر مسئول نشریه  ساری بولوت در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری موج اردبیل،با توجه انتخابات مجلس شورای اسلامی و وظایف و اختیار نمایندگان مجلس اظهار کرد: نمایندگان مجلس مطابق وظایف خود قانون گذاری، و نظارت بر اجرای قانون، پیگیری خروجی قوانین و تسهیل امورات کشور را برعهده دارند. بنابراین نماینده باید نسبت به وظایف خود اطلاع، اشرافیت و تعهد داشته باشد‌.

وی ادامه داد: عموما در انتخابات چنین وظایفی مغفول مانده و در حد نیازهای شناخته شده مردم برای تحت تاثیر قرار دادن آن ها محدود شده و یا تغییر جهت می دهد.

بهنود گفت:فردی که اشرافیت و تعهدی به وظایف خود ندارد و به نوعی به دنبال تصاحب صندلی سبز مجلس به هر قیمت ممکن است، نسبت به خرید و فروش آرا نیز ممکن است اقدام کند و مردمی که تفاوتی در تاثیرگذاری حتی تک رای خود نمی بینند حاضر به مشارکت در این امر می شوند.

مدیر مسئول نشریه ساری بولوت بیان کرد: فروش شناسنامه گواه ناپختگی و سطح نازل شعور سیاسی افراد است و تا زمانی که بلوغ سیاسی نهادینه نشود تداوم خواهد داشت.

در استان اردبیل تربیت سیاسی برنامه ریزی نشده

بهنود ادامه داد: در استان اردبیل تربیت سیاسی برنامه ریزی نشده که موضوعی فراگیر و ملی است.احزاب و گروه های سیاسی نه توان معرفی خود و نه توان عرض اندام به معنی واقعی کلمه را ندارند. مردم اصطلاح چپ و راست را می شنوند اما به واقع به مفاهیم آن و اندیشه پشت آن آگاه نیستند‌. بی شک این خلا در محیط کوچکتر بیشتر دیده خواهد شد و به فراخور شرایط حاکم عملکرد نمایندگان گاهی از تعاریف فاصله می گیرد.

وی اظهار کرد:استان اردبیل همواره به عنوان استان کم برخوردار شناخته شده اما یکی از دلایل ناتوانی، ضعف و بی توجهی وکلای ملت در طول تاریخ در دفاع از حقوق این استان باید دیده شود.به ویژه مرکز استان همچنان با محرومیت های تاریخی مواجه است.

 مدیر مسئول نشریه ساری بولوت اضافه کرد: بخش مهمی از آگاهی بخشی به مردم از طریق رسانه ها انجام می شود.اما مشکلات زنده ماندن نشریات و سوگیری های فضای مجازی ایجاب می کند که جامعه با برخورداری از سواد رسانه ای نسبت به گزینش و پذیرش اطلاعات اقدام کند.برخی مواقع خود رسانه ها مبلغ شعار های پوپولیستی هستند.

*ضرورت های  انتخاب اصلح نمایندگان نیز برخورداری توام سواد رسانه ای و شعور سیاسی است

بهنود تصریح کرد: یکی از ضرورت های  انتخاب اصلح نمایندگان نیز برخورداری توام سواد رسانه ای و شعور سیاسی است و به اعتقاد بنده نماینده ای باید از فیلتر انتخابی مردم گذر کند که در دو شاخص ذکر شده منتخب بوده و تعهد و تعقل، توانمندی و پیشنهادات عملیاتی وی تایید شود.

وی گفت:تبلیغ و معرفی از مسیرهای مختلفی امکان پذیر است که اصلی ترین آن جلب اعتماد عمومی است که الزاما با هزینه کرد مالی حاصل نمی شود.با این وجود به دلیل اینکه شاخصه های اصلی منتخب شدن عموما به حاشیه رانده می شود و نامزدها با هزینه کرد قابل توجه مانورهای محبوبیت ترتیب می دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه