English

کلیم اله وثوقی خبر داد:

افزایش ۱۹۱ درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در ۲ ماهه گذشته امسال صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار 191 درصد افزایش یافته است.

افزایش 191 درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، کلیم اله وثوقی ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از پایانه مرزی با بیان اینکه این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۹۱ درصد افزایش یافته گفت: از این میزان ۸۵ هزار تن کالا توسط ۳ هزارو ۶۹۵ دستگاه کامیون ایرانی و ۱۶هزارو ۴۴۳ تن کالا توسط ۸۵۱ دستگاه کامیون گرجی، آذری، روسی، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان از مرز خارج شده است.

وی محصولات کشاورزی، انواع شیشه، نئوپان، انواع بنزین، سنگ ساختمانی، انواع کاشی، خرما، نمک و پروفیل را عمده کالاهای صادر شده ایرانی در ۲ ماه گذشته عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل صادرات این میزان کالای ایرانی به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز را بیان کرد و گفت: در مدت یاد شده ۵۶ هزارو ۹۹۳ تن کالا توسط ۲ هزارو ۷۲۷ دستگاه از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت خروجی شده که این مهم نیز افزایش ۱۳۶ درصدی داشته است.

وثوقی تصریح کرد: آب معدنی، سیمان، ام دی اف، گچ، نئوپان، بیسکویت، برنج، پروفیل، نمک و انواع البسه عمده کالاهای ترانزیت خروجی شده هستند.

وی اجرای عملیات گندزدایی و ضدعفونی مرتب سالن های تجاری و محوطه پایانه مرزی بیله سوار جهت مبارزه با ویروس کرونا را یادآور شد و گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار درسال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه