English

کلیم الله وثوقی خبر داد:

کاهش ۳۰ درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از کاهش 30 درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار خبر داد.

کاهش 30 درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، کلیم الله وثوقی ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از پایانه مرزی با بیان اینکه در 11ماه گذشته 295 هزار و 518 تن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده است، گفت: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته30 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه از این میزان بیش از 20 هزار تن کالا توسط  12 هزارو 212 دستگاه کامیون ایرانی وبیش از 9 هزارتن کالا توسط764 دستگاه کامیون گرجی و سایر ملیت ها از مرز خارج شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل محصولات کشاورزی، کاشی،شیشه ،نمک، ،سنگ ساختمانی، پسته، نئوپان، خرما و پلی اتیلن را عمده کالاهای صادر شده ایرانی در مدت یاد شده عنوان کرد.

وثوقی صادرات این میزان کالای ایرانی به کشورهای آذربایجان ،روسیه ،گرجستان و حوزه قفقاز را عنوان کرد و گفت: در مدت یاد شده بیش از 172 هزارتن کالا توسط 7 هزارو 518 دستگاه از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت خروجی شده است.

وی از افزایش 29 درصدی ترانزیت خروجی خبر داد و تصریح کرد: آب معدنی،سیمان ،ام دی اف،گچ،نئوپان ، بیسکویت ،برنج ،پروفیل، نمک وانواع البسه عمده کالاهای ترانزیت خروجی شده هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه بخاطر شیوع ویروس کرونا تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار 100 درصد کاهش یافته است گفت: عملیات گندزدایی و ضدعفونی مرتب سالن های تجاری و محوطه پایانه مرزی بیله سوار جهت مبارزه با ویروس کرونا تا عادی شدن شرایط درحال انجام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه