English

کلیم الله وثوقی خبر داد:

کاهش ۱۰۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار

مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بخاطر شیوع ویروس کرونا تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار 100 درصد کاهش یافته است.

کاهش 100 درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، کلیم الله وثوقی ، مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل در آئین تکریم و معارفه مدیران جدید و سابق پایانه مرزی بیله‌سوار با بیان اینکه بخاطر شیوع ویروس کرونا تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار 100 درصد کاهش یافته افزود: عملیات گندزدایی و ضدعفونی مرتب سالن های تجاری و محوطه پایانه مرزی بیله سوار جهت مبارزه با ویروس کرونا تا عادی شدن شرایط درحال انجام است.

وی از صادرات بیش از 356 هزارتن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار در سال گذشته خبر داد و گفت: از این میزان بیش از 326 هزار تن کالا توسط 14 هزارو 248 دستگاه کامیون ایرانی و بیش از 30 هزار تن کالا توسط یک هزارو 564 دستگاه کامیون گرجی،آذری و روسی از مرز خارج شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل محصولات کشاورزی، کاشی، شیشه، نمک، سنگ ساختمانی، پسته، نئوپان، خرما و پلی اتیلن را عمده کالاهای صادر شده ایرانی در سال 99 عنوان کرد.

وثوقی صادرات این میزان کالای ایرانی به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز را عنوان کرد و افزود: در سال گذشته بیش از 196 هزار تن کالا توسط 8 هزارو 626 دستگاه از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت خروجی شده که این مهم نیز افزایش 29 درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: آب معدنی، سیمان، ام دی اف، گچ، نئوپان، بیسکویت، برنج، پروفیل، نمک و انواع البسه عمده کالاهای ترانزیت خروجی شده هستند.

طی حکمی از سوی مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل،لطف اله بابائی بعنوان سرپرست جدید پایانه مرزی بیله‌سوار منصوب شد.

مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل در آئین تکریم و معارفه مدیران جدید و سابق پایانه مرزی بیله‌سوار با بیان اینکه این پایانه مرزی یکی از مهم‌ترین پایانه‌های مرزی کشور و پیشانی نظام است بر ارائه خدمات هرچه شایسته به مردم و اتباع خارجی در پایانه مرزی بیله سوار تاکید کرد.

وثوقی گفت: پایانه مرزی بیله سوار با توجه به شرایط ژئوپولوتیکی از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه و صادرات تولیدت داخلی به جمهوری آذربایجان، گرجستان ،روسیه و حوزه قفقاز ایفا می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه