English

استاندار مازندران:

روابط عمومی ها باید نیازهای جامعه را درک و به مدیران منتقل کنند

​استاندار مازندران با بیان این که روابط عمومی ها باید نیازهای جامعه را بدرستی درک، دریافت و به مدیران منتقل کنند، گفت: روابط عمومی‌ها باید ایده های به روز به مدیران ارائه کنند. ‎

 روابط عمومی ها باید نیازهای جامعه را درک و به مدیران منتقل کنند

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، احمد حسین زادگان در آئین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره روابط عمومی های برتر مازندران اظهار داشت: کارکنان و مسئولان روابط عمومی باید تحلیل محتوایی صحیح از شرایط سازمانی و مخاطبان اصلی آن داشته باشند و باید فارغ از این که در کدام یک از گرایش سیاسی دولت ها  قرار دارند، به مأموریت های اصلی خود توجه کنند، چرا که مهم نظام، انقلاب، ملت و کشور است، پس اگر انتقادی از سر دلسوزی و منصفانه مطرح می شود، مدیران باید پذیرای آن باشند.

وی با بیان این که روابط عمومی ها باید تحلیل صحیحی از وضعیت زمانی و سیاسی و اجتماعی جامعه داشته باشند، ادامه داد: همواه شرایط اجتماعی و سیاسی باید مدنظر عناصر روابط عمومی باشد و این مجموعه در صورتی که به وظایف سازمانیش و حرفه ایش توجه کند، می توان نقش مؤثری در کوران مشکلات جامعه ایفاء کند.

وی گفت: کرونا و تحریم و شرایط؛ مشارکت و ایستادگی و وحدت مردم را دوچندان کرد و اکنون که  انتخابات مهمی را پیش رو داریم، روابط عمومی ها باید بیش از پیش به وطیفه خود پایبند باشند.

استاندار مازندران افزود: روابط عمومی ها باید به آستانه تحمل افکار عمومی، خطرات آسیب های اجتماعی ناشی از فضای مجازی و از طرفی فرصت های استفاده از فناوری های ارتباطی جدید توجه جدی داشته باشند چرا که نقششان در این زمینه ها در مجموعه مدیریت سازمانی محوری است.

وی بیان داشت: مدیران دستگاه های اجرایی نیز همواره باید در انتخاب مدیران روابط عمومی دقت زیادی داشته باشند و از افراد کارشناس، نخبه و پرتلاش استفاده کنند چون اگر روابط عمومی در یک مجموعه به عنصر زمان در تحلیل محتوای مسایل توجه نکند، افکار عمومی را دچار انحراف می کند.

حسین زادگان حفاظت محیط زیست، زمین های کشاورزی، اقتصاد دریایی، بازرگانی بین المللی، صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی، اهمیت روابط مازندران در استفاده از ظرفیت اوراسیا، بنادر، حفظ راه و توسعه آن را از ظرفیت های به دست آمده در دولت تدبیر و امید در مازندران برشمرد و تصریح کرد: اطلاع رسانی به مردم در باره این دستاوردها به نگاه به گذشته و ترسیم چشم انداز آینده از وظایف اصلی روابط عمومی ها است که سبب ایجاد امید و نشاط در جامعه خواهد شد.

وی با تأکید بر این که برای اطلاع رسانی و تبلیغ عملکرد دستگاه های مختلف در استان طی هشت ساله دولت تدبیر و امید به اندازه کافی شاخص های آماری وجود دارد، اظهار داشت: نیازی به تعریف و تمجید توخالی نیست و تعریف و تمجید بدون مطالعه و غیر واقعی از وضعیت بسیار خطرناک تر از سکوت است چرا که تعریف های غیر واقعی از مدیر و یا کارشناسان دستگاه های اجرایی از سوی روابط عمومی ها فاجعه بار خواهد بود.

استاندار مازندران گفت: روابط عمومی ها باید جامعه هدف را به درستی بشناسند و ارتباط روابط عمومی با رسانه ها نیز یکی از ماموریت مهم است که باید مورد اهتمام قرار بگیرد و رسانه ها نقش اصلی را در اطلاع رسانی به مردم بر عهده دارند و نمایندگان افکار عمومی هستند و بی توجهی به رسانه ها از سوی روابط عمومی ها و استفاده نکردن از این ظرفیت برای دستاوردهای سازمانی نه تنها سبب خسران جامعه می شود، بلکه بیشترین آسیب را به خود مجموعه مدیریتی خواهد زد. 

حسین زادگان با تأکید بر این که روابط عمومی ها در مأموریت های درون سازمانی هم باید کوشا باشند، ابراز داشت: آنان باید از نقد رسانه ها استفاده کنند و باید از ایده ها و انتقاد صحیح و دلسوزانه استقبال شود و انتقادهای درست باید بدون کمی و کاستی و تعارف به مدیران و کارشناسان نهادها انتقال یابد  تا راه برای اصلاح باز شود.

وی همچنین از مدیران و کارشناسان روابط عمومی های دستگاه های مختلف استان خواست تا رویداد گردشگری ۲۰۲۲ اکو را که مازندران میزبان آن است جدی بگیرند، عنوان داشت: رویداد گردشگری ۲۰۲۲ اکو فرصتی برای جذب سرمایه‌گذاران و ایجاد تحول در گردشگری بین المللی استان است و صد البته تمامی شهرهای استان  با توجه به برخورداری از موقعیت‌های ممتاز گردشگری مهم هستند، اما این که ساری به عنوان مرکزیت گردشگری اکو معرفی شده است نباید مورد اعتراض قرار بگیرد.

استاندار مازندران افزود: ساری به عنوان مرکز استان پیشانی استان است و در همه استان ها به مرکز استان توجه ویژه می شود، پس توقع داریم رسانه ها و روابط عمومی ها دستگاه های اجرایی به این بخش اهتمام ویژه داشته باشند.

وی تأکید کرد: به هیچ عنوان ساری به عنوان مرکز استان اصلا در گردشگری ۲۰۲۲ اکو رقیبی برای دیگر شهرهای استان مازندران نیست. گردشگری برای همه استان است ولی باید بپذیریم که مرکز استان پیشانی آن به حساب می آید. لازم است روابط عمومی دستگاه های مختلف، مازندران را کلانشهر ببینند و طبیعت و جاذبه های گردشگری، صنایع دستی، میراث فرهنگی و تاریخی در همه نقاط متفاوت است پس باید ظرفیت های هر منطقه به درستی مطالعه و اطلاع رسانی و تبلیغات شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه