English

معلولان استان یزد اجرای قوانین حمایت از معلولان را خواستار شدند

نشست خبری با حضور نمایندگان کانون نابینایان، افراد ضایعه نخاعی و ناشنوایان استان یزد برگزار شد.

معلولان استان یزد اجرای قوانین حمایت از معلولان را خواستار شدند

به گزارش خبرگزلری موج یزد، مینا شایق نماینده کانون ناشنوایان استان یزد در نشست خبری برخط خانه مطبوعات استان یزد با اشاره به مشکلات این حوزه در استان گفت: خدمات رسانی نامناسب به ناشنوایان در استان یزد دلگرمی را از معلولان گرفته است.

وی افزود: کانون ناشنوایان درا ستان به دلیل کمبودهای مالی ضعیف است و بسیاری از کارهای ما مانده است و نیازمند حمایت های بیشتر است.

شایق ادامه داد: حدود 700 نفر پرونده در خصوص افراد ناشنوا در استان داریم که 300 نفر از آنها کارت عضویت دارند.

شایق گفت: از 28 هزار و 300 معلول تحت پوشش تعداد 4 هزار و 319 نفر معلول شنوایی در درجات شنوایی مختلف ثبت شده است و یک سوم آنها معلول شنوایی شدید هستند.

محمدرضا پارساییان نماینده جامعه نابینایان استان یزد نیز با اشاره به مشکلات این حوزه در استان گفت: ما تا سال 83 هیچ سندی در خصوص افراد دارای معلولیت نداشتیم و گرچه به صورت نادر و جزئی مسائل مطرح می شد اما متن اصلی حقوقی در این سال با پیگیری تشکل ها مصوب شد که با عنوان قانون جامع حمایت از معلولان ایجاد شد.

 عدم تخصیص بودجه کامل، معضل در کانون نابینایان

وی افزود: بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی در هر جامعه ای بسته به شرایط آن حدود 5 تا 10 درصد با معلولیت دست و پنجه نرم می کنند که 5 درصد از انها نیازمند خدمات ویژه هستند و با توجه به این که معلولان به عنوان بخشی از جامعه نیازمندان حمایت هستند ما معتقدیم که باید حقوق این افراد در جامعه تامین شود.

نماینده جامعه نابینایان استان یزد بیان کرد: عدم تخصیص بودجه کامل به عنوان یکی از مشکلات است که صورت گرفته است و متاسفانه ما را با مشکلات متعددی روبرو کرده است.

پارساییان تصریح کرد: ما معتقدیم که معلولان دارای حق و حقوقی دارند که متاسفانه اجرایی نمی شود و اگر اجرا شود از ان به عنوان همیاری ارائه می کنند در صورتی که باید حق معلولان به صورت کامل ارائه شود.

 

وی گفت: دستگاه های دولتی مکلف هستند که مساله معلولان را به عنوان حق شهروندی رعایت کنند.

 

مجتبی کریمی نماینده انجمن ضایعه نخاعی استان یزد نیز در این نشست گفت: متاسفانه در زمینه مناسب سازی شاهد کمبود کارها هستیم و در بسیاری از ادارات این کمبودها زیاد حس می شود.

نماینده انجمن ضایعه نخاعی استان یزد بیان کرد: حدودا در استان 620 نفر معلول تحت پوشش داریم که یک سری خدمات مستمر دریافت می کنند و در کنار آن نیز خدمات دیگری ارائه می شود.

گفتنی است: در این نشست بر اجرای قوانین موجود در حمایت از معلولان تاکید شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه