English

برگزاری برنامه‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد در قم بر اساس رنگ‌بندی کرونایی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم گفت: برنامه‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد در قم بر اساس رنگ‌بندی کرونایی برگزار می‌شود.

برگزاری برنامه‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد در قم بر اساس رنگ‌بندی کرونایی

به گزارش خبرگزاری موج قم، نصرت الله لطفی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) و قیام پانزدهم خردادماه در تالار امام رضا (ع) فرمانداری قم اظهار داشت: بزرگداشت ۱۴ خرداد و سالروز ارتحال امام راحل به عنوان احیاگر اسلام ناب محمدی برای همه ارگان‌ها و تشکل‌ها یک وظیفه همگانی و رسالت دینی است. 

وی قیام ۱۵ خرداد و آغاز حرکت نهضت اسلامی را از نعمت‌های بی‌بدیل الهی توصیف کرد و افزود: آشنا کردن نسل جوان و کنونی کشور با مبانی این حرکت و قیام از اهمیت زیادی برخوردار است و نباید حتی در شرایط کرونایی مورد غفلت قرار گیرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم یادآور شد: در اهمیت ۱۵ خرداد همین بس که حضرت امام راحل  این روز را با یک مبانی استدلالی در کنار قیام عاشورا قرار دادند و فرمودند ملت ایران از هر چه غفلت کنند از عاشورا و ۱۵ خرداد غفلت نخواهند کرد.

 لطفی با تاکید بر اینکه ۱۵ خرداد صرفا یک عزای عمومی نیست تصریح کرد: آنچه باید در جریان گرامیداشت این واقعه تاریخی مورد توجه قرار گیرد، تبیین اهداف این قیام و کسانی که در آن حضور داشتند و همچنین کسانی که ادامه دهنده این آرمان بوده و یا با آن مخالف هستند، می‌باشد که این موضوع یک مبنای آینده نگرانه‌ای برای همیشه است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با بیان اینکه قیام ۱۵ خرداد از قم و حوزه علمیه این شهر شروع و به ورامین و مناطق دیگر سرایت کرد گفت: قم خاستگاه انقلاب اسلامی است و امام راحل نیز فرمودند هر کجا هستم خود را یک قمی می‌دانم از این رو برنامه‌های ۱۵ خرداد در قم با رویکرد ویژه ای می‌باشد.

لطفی ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد امسال را به دلیل تقارن با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و حمله دژخیمان پهلوی به فیضیه متفاوت از سال‌های قبل دانست و گفت: در حال حاضر تا هفته آینده و مشخص شدن وضعیت جدید کرونایی قم منتظر خواهیم ماند تا در صورت زرد شدن رنگ کرونایی قم با فراغ و امکان بیشتری برای برنامه‌های این مناسبت‌ها تصمیم گیری کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌ها با محوریت مدرسه علمیه فیضیه است و برای حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران نیز در تماس هستیم گفت: فعلا مکان و زمان دقیق مراسم‌ها و سخنرانان را اعلام نمی کنیم تا وضعیت کرونایی قم مشخص شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی از طریق صدا و سیما و فضای مجازی و فضا سازی سیما و منظر شهری جزیی از برنامه‌ها است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی