English

تشریح آخرین وضعیت کرونایی در هرمزگان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در شبانه روز گذشته سه نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در استان جان خود را از دست دادند و شمار قربانیان کرونا در هرمزگان به یک هزار و ۲۳۵ نفر رسید.

تشریح آخرین وضعیت کرونایی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه در هفته گذشته شاهد روند صعودی دوباره کرونا در استان بودیم و پنج شهر شامل بندرعباس، پارسیان، رودان، جاسک و میناب که ۲۵ اردیبهشت ماه در وضعیت نارنجی بودند، هم اکنون به دلیل افزایش شمار مبتلایان به رنگ قرمز تغییر یافتند.  

وی آخرین آمار بستری های کرونا در هرمزگان را ۴۲۵ نفر اعلام کرد و افزود: از این شمار ۷۲ نفر در شبانه روز گذشته در بیمارستان های استان بستری شدند که حال ۱۴ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

نوروزیان بیان داشت: در هفته پایانی اردیبهشت ماه شمار موارد مثبت شناسایی در مقایسه با هفته قبل تر ۳۰ درصد و آمار بستری ها ۱۰ درصد در هرمزگان افزایش داشت که نشانه روند صعودی این ویروس در استان است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با هشدار نسبت به وضعیت بسیار ناپایدار استان، تصریح کرد: مردم باید در نظر داشته باشند که در صورت بی توجهی به پروتکلهای بهداشتی، وضعیت استان بسیار بحرانی خواهد شد و با توجه به ابتلای برخی از افراد به کرونای هندی و انگلیسی، شاهد شیوع بالای این نوع ویروس در هرمزگان خواهیم بود و مطمنا آمار بستری و فوتی ها با توجه به کشندگی این نوع، افزایش خواهد یافت.

 نوروزیان با اشاره به آغاز واکسیناسیون افراد ۷۰ تا ۷۵ سال برابر کرونا در هرمزگان، ابراز داشت: با توجه به پرونده های سلامت موجود در استان، حدود ۱۸ هزار نفر در این گروه سنی برابر کووید ۱۹ واکسینه خواهند شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان داشت: : به افرادی که در مراکز بهداشتی و درمانی پرونده سلامت دارند، زمان و مکان تزریق واکسن آنان از طریق تماس تلفنی و یا پیامک اطلاع داده می‌شود و اگر سالمندان پرونده سلامت ندارند می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir و یا شماره تلفن ۳۱۱۸ نوبت خود را دریافت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه