English

فرماندار یزد:

روستاییان برای شرکت در طرح های مناسب اشتغالزایی ترغیب شوند

مدیرکل ستاد استاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) یزد با فرمانداریزد، معاونین فرماندار و بخشداران مناطق یزد دیدار و گفتگو کرد.

روستاییان برای شرکت در طرح های مناسب اشتغالزایی ترغیب شوند

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی فرمانداری یزد در این دیدار علی اکبر محمدپناه، مدیرکل ستاد استاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) یزد در مورد فعالیت‌های جهادی و اقتصادی این ستاد، گفت: تاکنون اقدامات متعددی از سوی ستاد فرمان امام(ره) در یزد انجام شده است که همۀ آنها با هدف کمک‌رسانی، محرومیت‌زدایی، توانمندسازی و اشتغالزایی صورت گرفته است.

در ادامه محمدپناه، فعالیت‌هایی اعم از تأمین منابع سرمایه‌ای طرح‌های اشتغالزایی، اهدای جهیزیه، تهیه بسته‌های تحصیلی برای دانش‌آموزان، تهیه و توزیع اقلام دارویی و بسته‌های بهداشتی، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، طبخ غذا و مواردی از این دست را از جمله فعالیت‌های جهادی و مشارکتی این ستاد در یزد بیان کرد.

وی افزود : ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در عین همکاری با فرمانداری‌ها بخشداریها و دهیاری‌ها، با ۱۷۶ گروه جهادی، سازمان‌های مردم‌نهاد و مؤسسات نیکوکاری و خیریه در استان در حال همکاری مستقیم و یا غیرمستقیم است و بایت اشتغالزایی فعالیت های خوبی  در 121 روستا با1700طرح اشتغالایی  برای بیش از 5هزارنفرانجام شده است .

مدیرکل ستاد فرمان امام خمینی(ره) یزد همچنین گفت :با شناسایی روستاهای هدف در شهرستان یزد این ستاد ظرفیت انجام 3000طرح  اشتغالزایی را دارد.

سید محمد رستگاری فرماندار یزد با تقدیر از خدمات گسترده مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: به خصوص در مبارزه با ویروس منحوس کرونا و نیز ارایه کمک‌های مومنانه و نیز کمک به آحاد مردم در گذراز مشکلات، خدمات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام بی‌بدیل و قابل تقدیر است.

این مسئول  با بیان اینکه  افزایش اشتغال روستایی علاوه بر ثبات در توسعه اقتصادی روستاها، یکی از عوامل مهم در مهاجرت معکوس از شهرها به روستاهامی باشد افزود: باتوجه به ظرفیت‌هایی که در زمینه‌های کشاورزی، صنایع‌دستی، گردشگری، تولیدات دامی در روستاهای شهرستان وجود دارد، پرداخت این تسهیلات علاوه بر توسعه زیرساخت‌ها، سبب رونق اقتصادی و کاهش آمار بیکاری نیز  می‌شود.

فرماندار یزد تاکید کرد: بخشداران، شوراهای اسلامی روستا، دهیاران و مسئولین دستگاه های اجرایی شهرستان نقش مهمی در ترغیب مردم برای ورود به اجرای طرح‌ های مناسب اشتغالزایی در روستاها و دریافت تسهیلات دارند و همه پای کار باشند و روستائیان  را فعال و ترغیب نمایند تا از این تسهیلات کم بهره اشتغال زایی استفاده نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه