English

پیام فرمانداریزد به مناسبت روز ملی شوراها

به مناسبت فرارسیدن نهم اردیبهشت و روز ملی شوراها؛ فرمانداریزد در پیامی این روز را به مردم و اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان تبریک گفت.

پیام فرمانداریزد به مناسبت روز ملی شوراها

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی فرمانداری یزد، سید محمد رستگاری فرماندار یزد در این پیام آورده است:

 و امرهم شورا بینهم

نظام اسلامی ایران بر اساس آموزه‌های مکتبی بر دوپایه ایمان خالص به وحدانیت الهی، و با اتکاء به مردم شکل‌گرفته و همواره قوام و دوام خود را متکی به این دو اصل می‌داندواداره جامعه با رأی مردم، جمهوریت نظام را عینیت بخشیده، و انتخاب مستقیم و غیرمستقیم تمامی مسوولین کشور، توسط مردم اهتمام جمهوری اسلامی را بر جمهوریت نظام نشان می‌دهد.

نهم اردیبهشت روز تاسیس شوراهای اسلامی که زمینه ساز تاثیرگذار ی عینی مردم در تعیین سرنوشت جامعه گردید بیانگر نقش آفرینی جدی مردم در اداره امور شهر و روستا است و کمترین نقش این روز ، جلب توجه جامعه به عملکرد نهادی می باشد که طی چند دوره فعالیت خود، جایگاه ویژه ای را در تحولات ساختاری هر شهر و روستا بدست آورده است .

شوراهای اسلامی کشوروسیع‌ترین، گسترده‌ترین و مردمی‌ترین بُعد مردم‌سالاری دینی را عینی ساخته‌اند، از اقصی‌نقاط روستایی کشور تا مرکز، مشتمل بر شوراهای روستا، بخش، شهر، شهرستان، استان و عالی‌ استان‌ها و در برگیرنده منتخبین اقشار مختلف اجتماعی، شغلی، قومیتی، جنسیتی، جوان، میانسال وبزرگسال بوده و تنوع وسیعی از طیف‌های مختلف جامعه را در عرصه ای به پهنای کشور گردهم آورده است.

بدینوسیله  فرارسیدن سالروز تاسیس شوراها و روز ملی شوراهای اسلامی را به همه اعضای شوراهای شهر و روستا بویژه اعضای شوراهای اسلامی در شهرستان یزدتبریک عرض نموده، امید است انشاءا... با تجارب کسب‌شده و مشارکت و همکاری و آگاهی بخشی روزافزون بین آحاد مردم و اعضای شوراهای اسلامی شاهد افزایش نقاط قوت و رفع نقایص موجودوارتقای سطح فرهنگی اجتماعی تخصصی و کارآمدی قانونی شوراها در جامعه اسلامی باشیم.

ازمشارکت و همدلی همه عزیزان و اعضای شوراهای اسلامی برای کاهش آلام جامعه در مواجهه با شیوع ویروس کرونا تقدیر وتشکر می نمایم .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

وب گردی