English

بازرس کل استان یزد؛

نظارت باید پیشگیرانه باشد

بازرس کل استان یزد گفت: بهره گیری از سامانه های الکترونیکی و فناوری های روز باعث ایجاد شفافیت در واگذاری های زمین از سوی منابع طبیعی است.

نظارت باید پیشگیرانه باشد

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام اکبر طالبی بازرس کل استان یزد در جلسه معارفه هیأت بازرسی مستقر در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد، نظارت و بازرسی را امری ضروری برشمرده و بیان نمود: نظارت ها نباید به گونه ای باشد که مدیر شجاعت و جسارت و فرصت و مجال خدمت به مردم را از دست دهد، بلکه باید پیشگیرانه و همراه با ارائه طریق باشد.

بازرس کل استان یزد ضمن تبریک عید سعید فطر بیان نمودند: قبل از هر عبادت و ارتباطی با خداوند ترک معصیت و زدودن رذایل و پلیدیها ضرورت دارد. چرا که با وجود آلودگی به معصیت و گناه، هم روح عبادات و حال عبادات اثر گذار نیست. فرصت یک ماهه ماه رمضان فرصت بازگشت انسان بعد از یک ماه عبادت و تمرین به فطرت پاک خود است. لذا انسان بعد از یک ماه عبادت خالصانه از پلیدیها و زشتی ها فاصله گرفته و به فطرت خودش وصل شده است.

همچنین ایشان در ادامه با اشاره به تأکید ریاست محترم قوه قضائیه و رویکرد جدید سازمان بازرسی در دوره تحولی قوه قضائیه بر توجه به ترک فعل ها و شناسایی گلوگاههای فساد و حمایت از مدیران ریسک پذیر بیان نمود: امروز اگر شاهد نابسامانی و اخلال در امور مردم در برخی حوزه ها هستیم حاصل برخی ترک فعل هایی است که یک مدیر و مسئول از ورود جدی به انجام کامل وظایف محوله بالاخص در دوران تحریم و جنگ اقتصادی، بی توجهی و سهل انگاری و یا غفلت کرده است؛ این هنر نیست که مدیری بدون درگیری جدی باچالشهای حوزه مدیریتی در حاشیه خدمت کند. هنر مدیر آن است که در دوران تحریم با جسارت، صلابت و تمام قوت به میدان مبارزه با تحریم و بیش از آن مبارزه با فساد در درون مجموعه خود بیاید.

بازرس کل استان یزد تصریح نمود: پیشگیری و حفظ سلامت کاری مدیران نخستین اولویت کاری سازمان بازرسی است. این مهم طی سال گذشته از طریق ارائه آموزش، تذکر تلفنی و کتبی و ارسال نامه های هشداری و ... انجام شده است. همچنین دستگاه هایی که نیز تاکنون بازرسی کل استان موفق به حضور در آنها نشده از ما مشاوره می‌خواهند که نشان دهنده اقتدار تشکیلات سازمان بازرسی و نقش مؤثر این سازمان در پیشگیری از تخلفات است.  

وی افزود: فعالیت و اشتغال در عرصه منابع طبیعی بسیار مهم است، چون با سرمایه ملی که میراث آیندگان است، سر و کار دارند و اگر خدای نکرده عدم نظارت و دقت کامل و سهل انگاری باعث شود که به عرصه منابع طبیعی ضرر وارد شود، آیندگان ما را مورد شماتت قرار می‌دهند.

بازرس کل استان یزد یکی از علل بروز فساد در مجموعه هایی چون منابع طبیعی با در اختیار داشتن سرمایه های عظیم ملی را عدم شفافیت به معنای واقعی کلمه در فرآیند ها و نامتناسب بودن عملکردها با وضع موجود و نیاز امروز دانسته و بیان نمود: یکی از تدابیر و اقدامات مؤثر در ایجاد شفافیت  و جبران بخشی از نیروی انسانی، تشکیل سامانه های الکترونیکی و بهره گیری از فناوریهای روز  است که در آن سامانه ها اقدامات و فعالیت های دستگاه ها منعکس و قابلیت رصد هوشمند است.

طالبی ادامه داد: در صورت عدم توجه به این موارد باید در آینده معادل حقی که از بین رفته، باز هم از بیت‌المال هزینه شود تا آن مورد اصلاح شود و در آن صورت نیز باید بدون هیچ ملاحظه‌ای سیاسی، گروهی یا قومی با متخلفان برخورد شود.

بازرس کل استان یزد با اشاره به این که از بین رفتن قبح گناه از خطرناکترین عوارضی است که برای دین یا شخصیت مذهبی بوجود می‌آید، گفت: شخصی که گناه می‌کند، دفعه اول از خدا و بنده خدا می‌ترسد ولی در تکرار گناه باعث می‌شود، قبح گناه از بین رفته و زمینه لغزش و سقوط انسان بیشتر شود.

ایشان با اشاره به تعامل منابع طبیعی با سایر دستگاههای مرتبط در حوزه زمین بیان نمودند: برای انجام وظیفه و مأموریت سازمانی و حفظ حقوق بیت المال و کمک به رفع مشکلات مردم باید تعامل سازنده و مناسبی بین دستگاههای مرتبط وجود داشته باشد.

ایشان در پایان خاطر نشان کرد: هر کجا موفقیتی شامل حال نظام شده است با حضور مردم بوده است و هر سیستمی اگر بخواهد اکتفا به توانایی ظاهری خود کار کند با شکست روبرو است، لذا قسمت عمده پیشرفت ها توسط مردم و با حضور مردم بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه