English

رزیتا خداشاهی:

بیشترین آسیب موج چهارم کرونا بر روی افراد ۲۰ تا ۴۰ سال می باشد

عضو کمیته مبارزه با کرونا خراسان رضوی بیان کرد: در موج چهارم کرونا آمار بستری روزانه بیمارستان‌های دانشگاهی افزایش یافت و به منظور ارتقای کیفیت در امر خدمت‌رسانی از ظرفیت بیمارستان‌های غیردانشگاهی استفاده شده است.

بیشترین آسیب موج چهارم کرونا بر روی افراد ۲۰ تا ۴۰ سال می باشد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، رزیتا خداشاهی عضو کمیته مبارزه با کرونا خراسان رضوی بیان کرد: در موج چهارم بحران کرونا افراد با بیماری زمینه‌ای و نقص ایمنی همچون گذشته هستند، اما دوره سنی ۲۰ تا ۴۰ سال چشمگیرتر از سایر سنین بوده و اکثر آنان بدون سابقه بیماری بودند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در موج چهارم کرونا در خراسان رضوی آمار بستری روزانه بیمارستان‌های دانشگاهی افزایش یافت و به منظور ارتقای کیفیت در امر خدمت‌رسانی از ظرفیت بیمارستان‌های غیردانشگاهی استفاده شده است، خاطرنشان کرد: روزانه ۶۰ بیمارکرونایی در ICU داریم که بخشی از آنان با علائم عفونی کرونا هستند.

وی تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم که شرایط را به‌خوبی درک کنند و اجازه ندهند هشدارها زمانی برایشان به باور تبدیل شود که خودشان یا اطرافیانشان درگیر این بیماری شده باشند.

وی با ذکر این نکته که هرچقدر ویروس بیشتر گردش کند، وضعیت به همان نسبت بدتر می‌شود، تأکید کرد: در موج چهارم بحران کرونا بیشتر مبتلایان به نوع انگلیسی آن مبتلا شده‌اند و ویروس چینی در موج فعلی کمتر مشاهده شده است و امیدواریم به نمونه هندی که بسیار بدتر از نمونه انگلیسی است نرسیم.

خداشاهی در خاتمه تصریح کرد: ویروس کرونای هندی ترکیبی از چند ویروس جهش یافته بوده و درصد ابتلا، تکثیر، پیشرفت بیماری و فوت در این ویروس بسیار بالاتر از نمونه‌های قبلی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی