English

محمد فرید سپری مطرح کرد:

کاهش ۳۰۰ هزار تنی تولید گندم چالش جدید کمبود بارندگی در کردستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: با توجه به کمبود بارندگی ها در استان کردستان امسال با کاهش 300 هزار تنی تولید گندم مواجه هستیم.

کاهش 300 هزار تنی تولید گندم چالش جدید کمبود بارندگی در کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان ، محمد فرید سپری صبح امروز دوشنبه در نخستین جلسه کارگروه تجهیز منابع مالی بخش کشاورزی در سنندج، اظهار کرد: وظیفه ما در سازمان جهاد کشاورزی تامین امنیت غذایی مردم  است این مهم نیز در واحدهای تولیدی بخش کشاورزی اتفاق می‌افتد که نیازمند سرمایه و پشتیبانی‌های مالی هستند. 

وی افزود: بانک کشاورزی  اصلی‌ترین بانک حامی بخش کشاورزی است و حمایت این بانک  از واحدهای تولیدی بخش کشاورزی تاریخ دیرینه‌ای در کشور دارد. 

سپری خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی یک بانک موثر و تاثیرگذار در راستای پایداری تولید  بخش کشاورزی است و رشد اقتصادی در این بخش را منصه ظهور می‌رساند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: بیمه محصولات کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا در راستای کاهش ریسک تولید در بخش  کشاورزی نقش اساسی دارد.

کمبود بارندگی چالش جدید کاهش تولید گندم در کردستان

وی با اشاره به کمبود بارندگی‌ها در سال‌جاری و خشکسالی بی‌سابقه در استان کردستان افزود: بر اساس پیش بینی‌های اولیه تولید گندم در استان  نسبت به سنوات قبل 300 هزار تن کاهش خواهد یافت که با تداوم  این شرایط جوی انتظار داریم کاهش تولید گندم بیشتر از این هم اتفاق بیفتد. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار داشت: کاهش نزولات آسمانی در سال جاری باعث شده  65 درصد علوفه مراتع استان، نسبت به سال‌های گذشته کاهش یابد که اثرات آن باعث شده به صنعت زنبوردای نیز آسیب بزرگی وارد شود. 

وی عنوان کرد: خشکسالی یک آسیب جدی و بزرگ در حوزه اقتصاد، اشتغال، تولید ، غذا و....است،  این تراژدی، نیازمند یک توجه اساسی وسرمایه‌ای از سوی بانک‌ها است و  بانک کشاورزی هم با یک توجه ویژه و خاصی نسبت به شرایط موجود، حمایت بیشتر و بهتری نسبت به گذشته از کشاورزان داشته باشد. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: برابر بند (ذ) قانون برنامه ششم کشور بانک‌ها مکلف هستند 15 درصد تسهیلات اعطایی خود را به بخش کشاورزی اختصاص دهند.

سپری با اشاره به آمار اعلام شده از سوی بانک مرکزی  ادامه داد: براساس این گزارش درصد بسیار کمی از تسهیلات سایر بانک‌ها به بخش کشاورزی اختصاص یافته و این در حالی است که نزدیک به 80 درصد تسهیلات پرداخت شده در بخش کشاورزی استان از اعتبارات بانک کشاورزی بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه