English

اجرای بیش از ۹۰ طرح جدید کشاورزی در کردستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تعداد 92 طرح جدید در حوزه کشاورزی به ارزش 132 میلیارد تومان در دست اجراست.

اجرای بیش از 90 طرح جدید کشاورزی در کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، محمد فرید سپری پیش از ظهر امروز چهارشنبه در جلسه کارگروه اقتصادی استان با موضوع خشکسالی تعداد طرح‌های حوزه بهسازی و باغداری استان را 57 طرح عنوان کرد و اظهار داشت: این طرح‌ها نیازمند 100 میلیارد تومان هزینه است و تعداد 25 طرح دیگر در نقاط کلیدی استان با هزینه‌ای حدود 31 میلیارد تومان در دست اقدام است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به کاهش بارندگی امسال و سرمازدگی و افزایش درجه حرارت که ضربه مهلکی به گیاه وارد می‌کند، اظهار کرد: به منظور پیشگیری از مخاطرات و آسیب‌های احتمالی 106 پروژه بخش کشاورزی 300 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی وضعیت مزارع دیم که در ارتفاعات بالاتر از سطح دریا قرار دارند را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: مزارع دیم در ارتفاع بالای هزار و 600 متر از سطح دریا قرار دارند وضعیت نسبتا خوبی دارند.

سپری یادآور شد: در مزاعی که ارتفاع زیر هزار و ‌600 متر از سطح دریا دارند مانند کامیاران، سنندج و مریوان با مشکل جدی مواجه هستیم.

وی هزینه خرید علوفه اضطراری را یک میلیارد و 60 میلیون تومان مورد نیاز دانست و افزود: بخش کشاورزی حفاظتی نیازمند توجه ویژه‌ای است.

به گفته وی، تامین شکر یارانه‌ای در راستای حفاظت از زنبور عسل و تغذیه آن ضروری است در غیر این صورت خسارت زیادی به زنبور عسل وارد خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان مزارع زیرکشت گندم استان را 600 هزار هکتار و مزارع جو را 36 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: در سال‌هایی که با کاهش بارندگی و خشکسالی مواجه هستیم آسیب جدی به این محصولات وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه به ازای هر هکتار از زمین‌های کشاورزی 200 هزار تومان هزینه مورد نیاز است اظهار کرد: کشاورزان به دلیل درآمد پایین انگیزه مبارزه ندارند در این راستا حمایت از آنها به منظور حفظ محصولات کشاورزی ضروری است.

سپری با اشاره به کاهش بارندگی امسال گفت: ریکاوری مزارع استان و استفاده از اسیدهای آمینه و ریزمغذی‌ها تاثیرگذار است و می‌تواند به بهبود محصولات کشاورزی کمک کند.

وی سرمایه‌گذاری در حوزه مبارزه با آفات و سن زدگی مزارع ضروری برشمرد و گفت: اگر در مراحل کوهپایه‌ای به صورت جدی مبارزه نکنیم سال آینده با طغیان بیشتری مواجه خواهیم شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه