English

محمد فرید سپری خبر داد:

اجرای طرح جهش تولید در کردستان به منظور ارتقای امنیت غذایی در کشور

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به وضعیت کشاورزی در استان کردستان، گفت: با اجرای طرح جهش تولید در کردستان بدنبال افزایش محصول بیشتر وارتقای امنیت غذایی در کشور هستیم.

اجرای طرح جهش تولید در کردستان به منظور ارتقای امنیت غذایی در کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، محمدفرید سپری روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان اظهار داشت: در سال زراعی جاری این طرح در سطح 189 هزار هکتار اراضی دیم زیر کشت گندم، جو، نخود، دانه‌های روغنی و گیاهی اجرا می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: با اجرای سال اول طرح جهش تولید در دیمزارهای این استان پیش‌بینی می‌شود برداشت محصول در مزارع هدفت این طرح حدود 91 هزار تن به نسبت سال گذشته آن افزایش داشته باشند.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به عنوان متولی برنامه پنج ساله جهش تولید در دیمزارهای چهار استان کردستان، کرمانشاه، همدان و آذربایجان‌شرقی است، اضافه کرد: کردستان در برنامه حدود 630 هزار هکتاری این طرح بیشتری سطح را بین سایر مناطق داشته و طرح در 10 شهرستان آن اجرایی خواهد شد.

سپری افزود: امسال 143 هزار هکتار گندم، 13 هزار هکتار جو، 25 هزار هکتار انواع حبوبات، سه هزار هکتار دانه‌های روغنی و پنج هزار هکتار نباتات علوفه‌ای در این استان زیر پوشش این طرح می‌رود و مدیریت مزارع در مراحل کاشت، داشت و برداشت بر عهده کارشناسان این سازمان است.

وی یادآور شد: کارشناسان این سازمان در جریان اجرای این طرح موظف هستند به منظور انتقال یافته‌های تحقیقاتی به مزارع در کنار بهره‌برداران باشند و تمام اقدامات آنان را بر اساس این یافته‌ها هدایت کنند.

سپری گفت: هدف از اجرای این طرح افزایش میزان تولید محصولات زراعی در مزارع دیم با اتکا به دانش‌ کشاورزی برای ارتقای امنیت غذایی کشور است و انتظار می‌رود کارشناسان پهنه در انتخاب اراضی پایلوت طرح به مسایلی همچون گزینش کشاورزان پیشرو، استفاده از ارقام جدید و پربازده، استفاده از کودهای پایه، تحقق کشاورزی حفاظتی، کشت مستقیم، انجام عملیات مبارزه با آفات و علف‌های هرز در مزارع توسط بهره برداران توجه داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی