English

محمد توکلی:

مصوبه شورای معادن خراسان رضوی، اقدامی در راستای حفاظت از محیط زیست است

معاون معادن و صنایع معدنی سازمان صمت خراسان رضوی بیان کرد: یافتن راهکار برای بازیافت باطله‌های معدنی، نه تنها از انباشت آنها به عنوان زباله‌های مخرب محیط زیست جلوگیری می‌کند بلکه می‌تواند به عنوان روشی برای تامین نیازهای صنایع و طرحهای ساخت و ساز عمرانی مطرح باشد.

مصوبه شورای معادن خراسان رضوی، اقدامی در راستای حفاظت از محیط زیست است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد توکلی معاون معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: باطله‌های مواد استخراجی از معادن گرانیت واقع در حومه جنوبی مشهد پیرو مصوبه شورای استانی معادن خراسان رضوی در ساخت طرحهای شهری به ویژه کوه‌پارک و رودپارک این کلانشهر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

محمد توکلی در ادامه گفت: باطله‌های معدنکاری به توده‌های خاک و سنگی گفته می‌شود که از کانیها و مواد باارزش استخراجی از معدن جدا شده و دور ریخته می‌شوند و حجم انبوه و وزن بسیاز زیاد باطله‌های معدنی که بطور معمول در محیط اطراف معادن رها شده‌اند، بخاطر تاثیرات زیست محیطی مخرب و زیانبارشان همیشه به عنوان یک معضل مطرح بوده که نیازمند چاره‌اندیشی است.

وی همچنین افزود: سازمان صمت خراسان رضوی بر اساس مصوبه شورای استانی معادن خراسان رضوی ، باطله‌های معادن گرانیت مشهد را با همکاری سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی به عنوان مصالح در اختیار مجریان طرحهای شهری در کلانشهر مشهد قرار می‌دهد.

وی در ادامه گفت: مجوز استفاده از ۳۵ هزار تن باطله معادن گرانیت فعال در حاشیه جنوبی مشهد در چارچوب مرحله نخست اجرای مصوبه شورای معادن خراسان رضوی به سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی داده شده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: پیش از این مصوبه شورای استانی معادن، باطله‌های معادن گرانیت استان سالها بلااستفاده مانده بود.

وی افزود: این وضعیت با دپوی حجم انبوه باطله‌های معدنی در محل، مشکلاتی زیادی برای حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی ، در محدوده جنوبی حومه کلانشهر پدید آورد که نیازمند چاره‌اندیشی بود.

توکلی ادامه داد: اینک با تدبیر شورای معادن خراسان رضوی در چارچوب مصوبه اخیر، مشکلات روزافزون باطله‌های معادن گرانیت راه چاره پیدا کرده و حل شده است.

وی گفت: باطله‌های گرانیت از این پس در محل باقی نخواهد ماند زیرا به ماده معدنی تبدیل شده و به عنوان مصالح به مصرف طرحهای عمرانی شهرداری مشهد می‌رسد.

معاون معادن و صنایع معدنی سازمان صمت خراسان رضوی افزود: هم‌اینک پس از سالها فعالیت معادن در جنوب مشهد، حجم باطله‌های گرانیت دپو شده در حومه این کلانشهر از ۵۰۰ هزار تن فراتر رفته است.

محمد توکلی در خاتمه اظهار کرد: باطله‌های گرانیت رها شده در اطراف مشهد از این پس در طرحهای عمران شهری برای کف‌سازی، دیوارکشی، بلوکهای کنار جدول، حاشیه فضای سبز و محوطه‌های گلکاری شده و بسیاری از موارد مشابه دیگر قابل استفاده خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه