English

سعید حسینقلی زاده مقدم:

خرداد آغاز فعالیت آزمایشی، اولین دستگاه اتوبوس برقی کشور در مشهد

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد بیان کرد: ساخت اتوبوس برقی با مشارکت شهرداری مشهد و شرکت مپنا آغاز و اولین دستگاه اتوبوس برقی، خرداد ماه امسال به صورت آزمایشی در مشهد به کار گرفته خواهد شد.

خرداد آغاز فعالیت آزمایشی، اولین دستگاه اتوبوس برقی کشور در مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سعید حسینقلی زاده مقدم مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد اعلام کرد: آغاز آزمایشی فعالیت اولین اتوبوس برقی در مشهد و یکی از موضوعات مهمی که از سوی شهردار و شورای شهر مشهد بر آن تاکید شده است استفاده از سیستم حمل ونقل پاک به ویژه اتوبوس برقی است، لذا با مصوبه شورای شهر طرح مطالعاتی برای برقی کردن سیستم حمل ونقل عمومی توسط یکی از شرکت‌های داخلی آغاز شد.

سعید حسینقلی زاده مقدم در ادامه افزود: در کنار انجام این مطالعات، ساخت اتوبوس برقی با مشارکت  شهرداری مشهد  و شرکت مپنا نیز آغاز و اولین دستگاه اتوبوس برقی ساخت این شرکت خرداد ماه امسال به صورت آزمایشی در مشهد به کار گرفته خواهد شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه طول این اتوبوس برقی ۱۲ متر با بیشینه بار مجاز ۱۹۵۰۰ کیلوگرم خواهد بود، ادامه داد: این اتوبوس مجهز به ترمز بادی، در‌های بادی و فرمان هیدرولیکی به شکل کف کوتاه، دارای رمپ ویژه ویلچر و مجهز به سه درب است.

حسینقلی زاده مقدم، بیان کرد: اتوبوس درحال تولید با یک بار شارژ قادر به طی مسافتی حدود ۳۰۰ کیلومتر است که با این میزان مسافت تنها به یکبار شارژ در روز نیاز خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه اتوبوس برقی مشهد در حال ساخت دارای ترمز احیاگر انرژی برای کاهش اتلاف انرژی خواهد بود تصریح کرد: نمونه اولیه این اتوبوس دارای شارژر روی اتوبوس است و در هر جایی که برق باشد می‌تواند شارژ شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد تاکید کرد: برای استفاده از این اتوبوس نیاز به سیم کشی در طول مسیر نیست و اتوبوس با استفاده از توان باتری حرکت می‌کند.

حسینقلی زاده مقدم اظهار کرد: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته مقرر است خط یک سامانه تندرو (BRT) به ناوگان برقی مجهز شود که در افق طرح این خط ظرفیت جابجایی روزانه حدود یکصد هزار مسافر را خواهد داشت.

سعید حسینقلی زاده مقدم در خاتمه بیان کرد: در حال حاضر ایستگاه شارژ در محل پایانه امام رضا (ع) ساخته شده و سایر تجهیزات نیز تا پایان سال جاری توسط شرکت مپنا نصب خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه