English

معلمی دمیدن روح توحید و معارف الهی در کالبد جامعه است

نماینده ولی فقیه در کردستان به مناسبت روز معلم و آغاز هفته تکریم و بزرگداشت هفته معلم پیامی را منتشر کرد که در آن مسئولیت معلمان را هم‌سنگ مسئولیت پیامبران الهی دانسته است.

معلمی دمیدن روح توحید و معارف الهی در کالبد جامعه است

به گزارش خبرگزاری موج کردستان, در پیام حجت الاسلام والمسلمین حاج عبدالرضا پورذهبی که نسخه ای از آن به این دفتر ارسال شده، آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم, در تقویم بسیاری از کشورهای جهان روزی برای معلم انتخاب شده تا همگان قدردان علم و دانش باشند. در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این مهم با سالروز شهادت استاد والامقام آیت الله مرتضی مطهری مقارن گشته که هم بهانه ای برای ارج نهادن تلاشهای آن شهید بزرگوار برای بیداری امت باشد و هم به یاد تلاش گران عرصه علم و دانش باشیم.

امام راحل نیز معلمی را مأموریتی الهی معرفی کرد و مسئولیت این قشر عزیز را هم‌سنگ مسئولیت پیامبران می دانست، از همین رو فرمودند: «معلمی شغل انبیاء است» بر این اساس معلمی صرفا تعلیم کتاب و دانش نبوده بلکه دمیدن روح توحید و معارف الهی در کالبد جامعه است.

وجود معلمان شهید در استان کردستان نشان از حرکت این جامعه ارزشمند در راه درست اندیشیدن، درست تصمیم گرفتن و درست حرکت کردن دانش آموزان برای رسیدن به ارزش های اسلامی و انقلابی است، لذا این روز بزرگ را به همه معلمانی که در سنگر تعلیم و تربیت برای پرورش آیندگان انقلاب اسلامی مجاهدانه تلاش کرده و حتی در ایام گسترش ویروس کرونا از پای ننشستند، صمیمانه تبریک عرض نموده و توفیقات بیش از پیش آنان را از درگاه خداوند منان خواستارم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه