English

مهدی قلیان اول:

اصول پیشگیری، بهترین جایگزینی برای وحشت از ویروس کرونای هندی می باشد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: خطر سرایت ویروس هندی کرونا از همه انواع جهش یافته قبلی بیشتر است و مقابله با این بیماری نیازمند عزمی همگانی است.

 اصول پیشگیری، بهترین جایگزینی برای وحشت از ویروس کرونای هندی می باشد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی قلیان اول معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: ویروس جهش یافته هندی خواه ناخواه به کشور وارد می‌شود و مردم باید به جای وحشت و نگرانی، مقابله و اصول پیشگیری را جدی‌تر بگیرند.

مهدی قلیان اول در ادامه افزود: خطر سرایت ویروس هندی کرونا از همه انواع جهش یافته قبلی بیشتر است و مقابله با این بیماری نیازمند عزمی همگانی است و تاکنون موردی از ویروس هندی در خراسان رضوی مشاهده نشده است اما با وجود همه تدابیر اتخاذ شده،  احتمال ورود این ویروس به استان و کشور از طریق مبادی ورودی اجتناب ناپذیر است.

وی در مورد تشابه نوع دیگر ویروسها گفت: اصول پیشگیری در انواع  ویروس جهش یافته مانند کرونای انگلیسی و آفریقایی یکی است، بنابراین مردم باید در مقابله با این بیماری رعایت پروتکل‌ های بهداشتی و ممنوعیت‌های کرونایی و قرنطینه را بیشتر از گذشته رعایت کنند.

وی ادامه داد: ابتلا به کرونا در خراسان رضوی همچنان روند افزایشی دارد و این استان از نظر تعداد مبتلایان هنوز در موج چهارم به اوج قله نرسیده است و در دامنه به سر می برد و در حال حاضر تعداد بستری شدگان کرونا در استان خراسان رضوی از مرز هزار و ۵۰۰ نفر گذشته است.

دکتر مهدی قلیان اول در خاتمه افزود: در بخش سرپایی روزانه چهار هزار و ۵۰۰ آزمایش کرونا شامل پی. سی. آر و رپید تست یا تشخیص سریع کرونا از موارد مشکوک انجام می سود که نتیجه بیش از ۳۰ درصد آنها مثبت است و همچنین نتیجه آزمایش پی. سی. آر ۶۰ درصد از بستری شدگان کرونا در خراسان رضوی مثبت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه