English

مهدی قلیان اول:

آمار فوتی های کرونا در خراسان رضوی رو به افزایش است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: تعداد فوتی‌ها ناشی از ابتلا به کرونا، همچنان دورقمی و به بیش ار ۲۰ نفر رسیده و از ۳۳ شهرستان خراسان رضوی، مشهد و بیشتر شهرستان‌ها در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

آمار فوتی های کرونا در خراسان رضوی رو به افزایش است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی قلیان اول معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: تعداد فوتی‌های روزانه کرونا در خراسان رضوی همچنان دورقمی بوده و به بیش از ۲۰ نفر رسیده است و همچنین مناطق قرمز کرونایی در استان خراسان رضوی به ۱۸ شهرستان افزایش یافته است.

مهدی قلیان در ادامه گفت: تعداد بستری‌های جدید کرونا ۳۶۲ نفر بوده و در مجموع تعداد بستری‌های موجود ۱۴۴۶ نفر  هستند و تعداد بستری‌شدگان در مراقبت‌های ویژه  نیز ۳۱۲ نفر و همچنین تعداد فوتی‌ها همچنان دورقمی و به بیش ار ۲۰ نفر رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد تعداد شهرهای قرمز کرونایی گفت: بر اساس جدیدترین داده‌های نرم‌افزار ماسک، مناطق قرمز کرونایی در استان خراسان رضوی به ۱۸ شهرستان افزایش یافته است. از ۳۳ شهرستان خراسان رضوی، مشهد و بیشتر شهرستان‌ها در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

قلیان افزود:در خراسان رضوی، ۶ شهرستان که شامل تایباد، خواف، رشتخوار ،زاوه ، فریمان و صالح آباد است در وضعیت زرد و ۹ شهرستان شامل سرخس، باخرز، جغتای، فیروزه، داورزن، چناران، خلیل آباد، کوهسرخ و خوشاب در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط پیش آمده مردم باید از برگزاری مراسم‌های ترحیم و شادی اجتناب کنند و همچنین با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان هستیم مردم از برگزاری میهمانی‌های افطاری پرهیز کنند و هزینه این مراسم‌ها را همانند سال گذشته به کمک به نیازمندان اختصاص دهند.

قلیان در خاتمه در رابطه با سامانه اطلاع رسانی۱۹۰ تاکید کرد: برنامه‌های نظارتی با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت و مردم نیز در صورت مشاهده هر گونه تخلف می‌توانند مراتب را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند و همچنین در مشهد و تمامی شهرستان‌های زیر پوشش مراکز منتخب ویژه مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی، فعال هستند و به مراجعین خدمات ارائه می‌دهند و در صورت تشخیص پزشک مستقر در مرکز، تست کرونا در مشهد و سایر شهرهای استان، به صورت رایگان از بیماران گرفته می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه