English

محمدرضا مس فروش:

طرحهای نیمه تمام صنعتی در خراسان رضوی، بالغ بر ۶۰۰۰ مورد می باشد

رئیس سازمان صمت خراسان رضوی گفت: شایان ذکر است که از میان این طرح های نیمه تمام، تعداد ۵۰۷ طرح با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۶۲ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۸ هزار نفر وجود دارد.

طرحهای نیمه تمام صنعتی در خراسان رضوی، بالغ بر ۶۰۰۰  مورد می باشد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدرضا مس فروش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: میزان سرمایه‌گذاری صنعتی انجام شده در خراسان رضوی طی سال گذشته ۴۶ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی صادره انجام شده است.

محمد رضا مس فروش در ادامه افزود: بخش سایر محصولات کانی غیرفلزی با اختصاص ۱۳ هزار و ۳۳۵ میلیارد ریال رتبه نخست، بخش استخراج کانی‌های فلزی با سرمایه ۸ هزار و ۲۳۱میلیارد ریال رتبه دوم و بخش محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها با ۶ هزار و ۶۳ میلیارد ریال رتبه سوم را در سرمایه‌گذاری میان صنایع خراسان رضوی در اختیار داشته است.

رئیس سازمان صمت خراسان رضوی بیان کرد: در سال جاری با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری پشتیبانی ومانع‌زدایی در تولید با صدور ۴۰۰ پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال برای ۶۰۰۰  نفر و راه اندازی ۱۰۰ واحد راکد، توسعه وتعمیق ساخت داخل با پیش‌بینی ۱۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی با تولید کالاهای جایگزین واردات در واحدهای صنعتی استان، توسعه معادن و صنایع معدنی از طریق توسعه فعالیت‌های اکتشافی با پیش‌بینی صدور ۶۸ پروانه بهره‌برداری معدنی و راه اندازی حداقل ۱۰ معدن راکد در دست اقدام قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت: همچنین مدیریت واردات و توسعه صادرات با پیش بینی رشد ۱۰ درصدی صادرات نسبت به برنامه سال ۹۹ با صادرات ۱۳۲۰ میلیون دلار، پذیرش چهار هیات خارجی و اعزام چهار هیات تجاری، برگزاری سه نمایشگاه بهبود و توسعه روابط تجاری بین‌المللی و تسهیل تجارت در فضای رقابتی با اولویت صادرات غیر نفتی، افزایش حجم صادرات، افزایش تنوع در محصولات صادراتی، افزایش مبادلات تهاتری با اوراسیا و مدیریت وساماندهی بازار با انجام  ۴۹۲ هزار بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی از جمله برنامه‌ها برای سال جاری در این حوزه  است.

وی تصریح کرد: تعداد پروانه بهره‌برداری صنعتی صادره  شده در سال گذشته  ۵۴۷ فقره بوده و رشد ۹ درصدی را از لحاظ تعداد به همراه داشته است و تعداد طرح‌های صنعتی نیمه تمام در استان ۶۱۲۱  طرح صنعتی نیمه تمام با سرمایه‌گذاری حدود ۱۰۵۷ هزار میلیارد ریال و اشتغال حدود ۱۸۲ هزار نفر در استان موجود است که ۷ درصد تعداد طرح ها، ۶ درصد سرمایه‌گذاری و ۸ درصد اشتغال طرح‌های صنعتی کشور به استان اختصاص داده است.

مس فروش همچنین افزود: در بین طرح‌های فوق ۵۰۷ طرح با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۶۲ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۸ هزار نفر دارای پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی بوده است که پیش‌بینی می‌‎شود بیش از  ۸۰ درصد این طرح‌ها در سال جاری راه‌اندازی شوند .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه