English

قانون بخشودگی جرائم بیمه تامین اجتماعی در کردستان اجرا شد

مدیر کل تامین اجتماعی کردستان گفت: در راستای تحقق شعار سال سازمان تامین اجتماعی قانون بخشودگی جرائم کارگاههای صنفی، تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و اصناف انجام شد.

قانون بخشودگی جرائم بیمه تامین اجتماعی در کردستان اجرا شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، سیدصلاح قریشی صبح امروز پنجشنبه در نشست شورای  گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کردستان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال سازمان تامین اجتماعی قانون بخشودگی جرائم بیمه ای کارگاههای صنفی، تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و اصناف انجام شد.

مدیر کل تامین اجتماعی کردستان افزود: برای این بخشودگی شرایطی درنظر گرفته شده تا کارفرمایان بتوانند از این بخشودگی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه حجم مطالبات وسیعی در استان داریم، خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی در سنوات اخیر از قوانین و اهرم فشاری که برای دریافت و پیگیری مطالبات داشت،  استفاده نکرد چرا که معتقدیم کارگاههای تولیدی، خدمات و اصناف با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند اما حجم مطالبات افزایش یافت.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان خاطرنشان کرد: قانون بخشودگی جرائم فرصتی است تا کارگاهها اقدام کنند و از این قانون بهره‌مند شوند.

قریشی اضافه کرد: حفظ اشتغال و یا افزایش اشتغال در کارگاه‌های تولیدی و صنعتی طی طول یکسال لازمه تقسیط حق بیمه تامین اجتماعی است که باید حق بیمه را به صورت قسطی در طول یکسال پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: کارگاههایی که می خواهند از قانون بخشودگی و تقسیط حق بیمه استفاده کنند تا 31 تیرماه 1400 فرصت دارند با ثبت نام در سامانه خدمات غیرحضوری مشمول این طرح شوند و عدم مراجعه به این سامانه به منزله انصراف است.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی در کشور 42 میلیون مخاطب دارد، بیان کرد: هدف ما ارائه خدمات غیرحضوری است تا از شیوع و گسترش کرونا جلوگیری شود و اکنون 30 خدمت اصلی سازمان به مخاطبین به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه