English

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تشریح کرد:

از جهش های محکم مجلس در ساماندهی اقتصاد کشور تا بریدن دست رانت خواران دلار ۴۲۰۰ تومانی

محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در تشریح مهمترین مسائل و مشکلات اقتصادی کشور و کرمانشاه طی ۱۰ فعالیت مجلس یازدهم این دوره را جزء پربارترین دوران فعالیت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی طی چهل سال اخیر عنوان کرد.

از جهش های محکم مجلس در ساماندهی اقتصاد کشور تا بریدن دست رانت خواران دلار ۴۲۰۰ تومانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در تشریح مهمترین مسائل و مشکلات اقتصادی کشور و کرمانشاه طی ۱۰ فعالیت مجلس یازدهم این دوره را جزء پربارترین دوران فعالیت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی طی چهل سال اخیر عنوان کرد و افزود: از مهمترین و شاخص ترین دستاورد این دوره می توان به اصلاحات اساسی کمیسیون تلفیق مجلس بر بودجه ۱۴۰۰ عنوان کرد که توانست ارز 4200 تومانی و رانت سالانه هشت میلیارد دلاری ناشی از آن را از بودجه سال آینده حذف کند، هرچند این ارز برای شش ماهه اول سال که دولت دوازدهم حضور دارد، باقی خواهد ماند اما در نهایت این ارز رانت آور برای همیشه از اقتصاد کشور حذف می گردد.

وی تاکید کرد: امسال برای نخستین بار پول حاصل از  هدفمندی یارانه ها به بخش تولید و اشتغال اختصاص یافته و در همین راستا 32 هزار میلیارد تومان از همین محل برای اشتغال و تولید در استان های کشور قرار گرفته و سهم کرمانشاه از این اعتبار 1200 میلیارد تومان خواهد بود و همچنین در اصلاح بودجه امسال، 19 هزار میلیارد تومان برای رفع محرومیت در کشور گذاشتیم که سهم استان کرمانشاه از این میزان 700 میلیارد تومان است.

وی به ساماندهی حقوق ها و کاهش فاصله حقوق کارمندان در بودجه امسال هم اشاره کرد و افزود: در اصلاح بودجه 1400 تصمیم بر اینکه گرفته شده که حقوق های زیر 10 میلیون تومان 25 درصد اضافه شود و برای حقوق های بالای 10 میلیون تومان تنها حدود دو میلیون تومان اضافه شود و از طرفی حقوق های زیر چهار میلیون تومان هم از مالیات معاف شدند.

رشیدی خاطرنشان ساخت: امسال هفت هزار میلیارد تومان برای آب روستایی و چهار هزار میلیارد تومان برای راه های روستایی کشور در نظر گرفته شده و 5500 میلیارد تومان برای کمک به سربازان در اصلاحیه بودجه امسال اختصاص یافته و به طور متوسط حقوق سربازان با اصلاحات صورت گرفته به ماهانه 1میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه از معافیت مالیاتی تمام صنوف با سود سالانه زیر 100 میلیون تومان، خبر داد و ابراز داشت: به موازات این اقدام برای دارندگان خانه ها و خودروهای لوکس، سلبریتی های با درآمد سالانه بیش از 200 میلیون تومان، دارندگان صفحات مجازی با بیش از 500 هزار فالوور که فعالیت اقتصادی دارند و ... مالیات در نظر گرفته شده است.

رشیدی از تخصیص 3300 میلیارد تومان اعتبار برای صندوق حمایت از محصولات کشاورزی خبر داد و تاکید کرد: در بودجه امسال اعتبار 18 میلیارد تومانی تصفیه خانه فاضلاب کرمانشاه را با اصلاحات صورت گرفته به 150 میلیارد تومان رساندیم و همچنین در بودجه امسال اعتبار ساماندهی طرح آبشوران و قره سو از 12 میلیارد تومان به 112 میلیارد تومان رسانده و اعتبار راه های روستایی استان را هم از هفت میلیارد تومان به 150 میلیارد تومان رساندیم.

وی افزود: در بودجه امسال رقم وام ازداواج 140 میلیون تومان و برای زوجین زیر 25 سال 200 میلیون تومان درنظرگرفته شده است و از طرفی اجازه نداریم به هیچ عنوان اینترنت گران شود و از طرفی مالیاتی خوبی هم برای اپراتورها وضع کردیم.

وی با تاکید بر اینکه تمام اصلاحاتی که مجلس در لایحه بودجه امسال اعمال شده، با هدف رفع تبعیض در جامعه صورت گرفته است، خاطرنشان ساخت: برای طرح سامانه سردسیری هم که هیچ اعتباری لحاظ نشده بود 27 هزار میلیارد تومان اوراق مالی قرار دادیم و اعتبار پروژه پردیس دانشگاه علوم پزشکی را هم از 12 میلیارد تومان به 82 میلیارد تومان رسانده و بودجه پارک علم و فناوری کرمانشاه را هم به حدود دو برابر افزایش دادیم.

رشیدی در ادامه از پیگیری و تدوین طرح جهش تولید مسکن در مجلس خبر داد وافزود: در این طرح قرار است تمام ظرفیت های مسکن در کشور آزادسازی شود و با توجه به گستردگی طرح فعلا کار بر روی آن در حال انجام است و برنامه داریم با اجرای این طرح معضل مسکن را در کشور رفع کنیم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: طرح جهش تولید دانش بنیان هم دیگر طرح مهم در دستور کار مجلس است و در این طرح برنامه داریم موانع سر راه تولیدات دانش بنیان را برداشته و جهش تولید در این حوزه را رقم بزنیم.

وی افزود: با توجه به اهمیت این طرح برنامه داریم خارج از نوبت این طرح در دستور کار مجلس قرار گیرد، چرا که این طرح را بسیار برای آینده تولید کشور بویژه در حوزه فناوری موثر می دانیم.

رشیدی گفت: جوانان نخبه زیادی در کشور داریم که بسیاری از تحریم ها را در همین کشور دور زدند و با مهندسی معکوس، کشور را از بسیاری وابستگی ها نجات دادند و نیاز است که حمایت ها از این جوانان تقویت شود.

این نماینده مجلس در ادامه از طرح خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس خبر داد و افزود: این طرح را بنده به مجلس دادم و در این طرح برای اولین بار خود کشاورزان هم در تعیین قیمت خرید تضمیمی مشارکت داده می شوند. در این طرح شورایی برای تعیین قیمت متشکل از شش نفر از نمایندگان کشاورزان، دو نماینده مجلس و سه عضو هم از دولت حضور دارند و قیمت توسط این اعضای تعیین می شود.

وی افزود: امسال قیمت حداقلی خرید تضمینی گندم باید 6500 تومان باشد و این درحالی است که دولت قیمت چهار هزار تومان را پیشنهاد داده که برای کشاورزان به صرفه نیست و همین امر موجب می شود کشاورزان گندم ها را به عنوان نهاده های دامی به مراکز مورد نیاز عرضه کرده و کشور با کمبود 10 تا 12 میلیون تنی گندم مواجه شده و آن زمان مجبوریم این حجم گندم را با کیلویی هشت هزار تومان وارد کنیم که کار منطقی نیست.

رشیدی گفت: در این شورا نرخ خرید تضمینی با لحاظ کردن هزینه های تولید، نرخ تورم، قیمت محصولات مشابه در بازار و با لحاظ یک سود متعارف تعیین می شود.

وی در خصوص رویکرد فرهنگی معرفی کرمانشاه نیز افزود: کرمانشاه ظرفیت‌های گردشگری بسیاری دارد که باید از آنها بهره گرفت و باید این ظرفیت ها معرفی شود که یکی از راه های معرفی آن بهره گیری از ظرفیت سریال هایی مثل "نون.خ" است.

رشیدی در ادامه به پروژه پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه هم اشاره کرد وافزود: سهم عمده این پروژه به قرارگاه خاتم (ص) داده شده و هم اکنون کار تجهیز کارگاه آن در حال انجام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه