English

علی اکبر سبزیان:

۶۰ درصد مدیران خراسان رضوی کتابخوان هستند

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان رضوی عنوان کرد: در دوره کرونا سرانه مطالعاتی مردم بیشتر شده است و فضای مجازی هم می تواند به عنوان یک ابزار برای ثبت اطلاعات مورد استفاده قرار گیرد.

۶۰ درصد مدیران خراسان رضوی کتابخوان هستند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های خراسان رضوی بیان کرد: در دوره کرونا مردم کتابخوان تر شدند و آمار غیر رسمی فروش کتاب در فروشگاه‌های استان نشان از افزایش روند کتابخوانی می باشد و استان خراسان رضوی به لحاظ علاقه به کتابخوانی یک سر و گردن از سایر استان‌ها بالاتر است بنابراین ما با افتخار اعلام می‌کنیم مردم خراسان رضوی در ایام کرونا کتابخوان تر شدند.

علی اکبر سبزیان در ادامه گفت: ایجاد طرح کتاب موتوری برای استفاده مردم در ایام کرونا می باشد و در این طرح افراد با مراجعه به سامانه، سامان کتاب خودشان را انتخاب و به نزدیکترین کتابخانه محل زندگی‌شان زنگ می‌زنند و کتاب را به امانت می‌گیرند و این خدمت فعلاً مختص به اعضای کتابخانه‌های عمومی است و استقبال خیلی خوبی در مشهد، فریمان، سبزوار، نیشابور، کاشمر و شهرهای مختلف استان داشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه ما اندازه‌گیری دقیق سرانه مطالعه نداریم ادامه داد: آخرین آمار اعلام شده از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این بوده است که مردم استان‌ها حدود ۱۲ دقیقه و در خراسان رضوی ۱۶ دقیقه در روز مطالعه می‌کنند، البته اگر بخواهیم آن آمار را با امروز مقایسه کنیم قطعا جابه جایی جدیدی وجود خواهد داشت و کتابخوانی در خراسان رضوی نیز افزایش چشم گیری داشته است.

وی در ادامه بیان کرد: در دوره مدیریتی که در این حوزه داشتم، سه استاندار در استان خراسان مدیریت کرده اند و هر سه استاندار اهل مطالعه و کتابخوان بودند و با توسعه فضای کتاب و کتابخوانی اکنون می توان اعلام کرد، بیش از ۶۰ درصد مدیران استانی ما کتاب خوان هستند.

سبزیان در خاتمه تصریح کرد: اگر بخواهیم کتاب را به خاطر فضای مجازی کنار بگذاریم یک اشتباه بزرگ است به لحاظ این که ذات بشر و فطرت انسان‌ها به قلم و مرکب و کتاب اجین شده است، اما فضای مجازی به نوعی بر پیگیری‌های افراد برای دانش و آگاهی پرچمدار شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه