English

یک روزنامه نگار ایلامی:

کرونا هرپنج دقیقه جان یک ایرانی را می گیرد/ چرا مجلس "طرح نجات ملی" ارائه نمی‌دهد؟

کرونا هر پنج دقیقه جان یک ایرانی را می گیرد، چرا مجلس طرح نجات ملی ارائه نمی کند؟

کرونا هرپنج دقیقه جان یک ایرانی را می گیرد/ چرا مجلس "طرح نجات ملی" ارائه نمی‌دهد؟

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، برخی نمایندگان مجلس ۷ وزیر کابینه روحانی را به خانه ملت فراخوانده‌اند تا به سوالات مختلف آنان پاسخ دهند. نمایندگان به فراست می دانند که دراین اوضاع بحرانی کرونا حتی اگر همه اعضای کابینه را هم به مجلس احضار و یا استیضاح کنند، گره‌ایی از بحران کرونای کشور را نخواهند گشود.

تردیدی نیست که در شرایط عادی، سوال از نمایندگان حق قانونی مجلسیان است و این رویه‌ی پارلمانی، ضرورتی بایسته است اما در شرایط غیرعادی این روزهای بحرانی، این اقدام مجلس جز فرصت سوزی و آب در هاون کوبیدن مصداقی دیگر ندارد.

نمایندگان مجلس باید در این شرایط حساس که سلامت و معیشت دغدغه‌ی روزمره‌ی مردم شده و کرونا نقشه‌ی کشور را قرمز و سیاه ترسیم کرده است، بی‌فوت وقت، ابتکاری اورژانسی و نجات‌بخش ارائه دهند. پیش از هر اقدامی، به موازات حمایت از تولید واکسن وطنی، طرح وارد کردن واکسن خارجی با هر نشانی که از سوی بهداشت جهانی تایید شده باشد را باقید فوریت در دستور کار خود قرار داده و دولت را به اجرای آن موظف کنند.

اگر مجلسیان درباره‌ی سخنان اخیر یکی ازهمکاران خود و برخی از کارشناسان علوم پزشکی تامل کنند، پی خواهند برد که حتی فردا هم برای خرید واکسن دیر است.

در بخشی از این دیدگاه‌ها آمده‌است: " راه حل مبارزه با کرونا، واکسیناسیون عمومی است. اگر ۱۶۰ میلیون دوز واکسن وارد و روزانه هزار واکسن تزریق  شود، ۳۲۰ روز می گذرد تا مردم به‌‌صورت کامل واکسینه  شوند ".

این در حالی‌ست که تاکنون ۳۷۶هزار و ۶۸۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۲۱ هزار و ۸۰۳ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند که حاکی از عقب ماندن کشور ما از برنامه جهانی کوواکس، حتی به نسبت کشورهای کوچک و ضعیف جهان در مبحث واکسیناسیون‌ است.

مجلس آگاه باشد تا امروز شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۲۱۵ هزار و ۴۴۵ نفر رسیده و ۶۶ هزار و ۳۲۷ نفر از هموطنان عزیز ما جان خود را از دست داده‌اند.

نمایندگان ملت باید هشدار کمیته ملی مقابله با کرونا مبنی بر پُرشدن ظرفیت تخت ICU بیمارستان‌ها را جدی بگیرند.

درحالی که هر پنج دقیقه یک ایرانی قربانی کرونا می شود، وفق شواهد‌ موجود میزان مرگ و میر کرونا در روزها و هفته های آینده از میزان فعلی هم به مراتب بیشتر خواهدشد. لذا ضرورت دارد مجلسیان برای پیشگیری از فاجعه‌ی انسانی، مقدم بر هر طرح و لایحه، مطابق با ماده 156 قانون مجلس شورای اسلامی که حالت کاملاً اضطرارى و حیاتى و براى مقابله سریع با خسارت حتمى تدوین یافته است، با قید ۳ فوریت "طرح جامع نجات ملی" را ارائه دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه