English

سند تحول قضایی نیازمند همکاری مردم است/۹۳ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان نیاز است

رییس کل دادگستری استان کردستان گفت: انجام کلیه محورهای سند تحول قضایی کشور نیازمند همکاری مردم است.

سند تحول قضایی نیازمند همکاری مردم است/93 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان نیاز است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، حجت‌الاسلام حسین حسینی پیش از ظهر امروز شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: سند تحول قضایی نگاهی اصلاح‌محور به زندانی دارد و اصل را بر این گذاشته که زندان فقط مختص کسانی است که حضور آنها در جامعه به مصلحت نبوده و مخل امنیت و آسایش است.

رییس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد: برای رسیدن به اهداف سند تحول قضایی به همکاری قضات و آحاد مردم نیاز داریم تا این شاخص از سند تحول در مورد زندان محقق شود.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه بخشی از زندانیان استان محکومین مالی و جرایم غیرعمد هستند، یادآور شد: یکی از ابزار تحقق هدف سند تحول قضایی، جشن گلریزان و اقداماتی است که ستاد دیه انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: پیرو تحولاتی که در آزادسازی زندانیان در این چند ماه صورت گرفته، امیدواریم در جشن گلریزان امسال شاهد آزادسازی تعداد بیشتری از زندانیان در مقایسه با سال گذشته باشیم.

رییس کل دادگستری استان کردستان افزود: در سال گذشته با وجود مشکلات اقتصادی گسترده و شیوع کرونا که اخبار نگران‌کننده‌ای در جامعه به همراه داشت، در راستای اجرایی شدن سند تحول قضایی و اهداف ستاد دیه، اخبار خوبی از آزادی زندانیان مالی و غیرعمد داشتیم.

وی گفت: سال گذشته 234 نفر از زندانیان مالی و غیرعمد آزاد شدند که 208 نفر توسط کمک‌های ستاد دیه و 26 نفر مستقیما توسط کمک‌های مردمی بود.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه کل محکومیت مالی این تعداد، 367 میلیارد ریال بود اضافه کرد: امسال هم 183 نفر محکوم مالی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان داریم که برای آزادی آنها به 930 میلیارد ریال نیاز است.

وی با اشاره به اینکه در آموزه‌های دینی به کمک به همنوع به ویژه رد ماه مبارک رمضان، تاکیده شده، اظهار داشت: در این روزها که شاهد مشکلات اقتصادی مختلفی هستیم و کرونا شیوع گسترده داشته،  مردم خیر استان از این فرصت استفاده کرده و به یاری ستاد دیه بیایند و با کمک‌های خود در حد وسع به آزادی زندانیان مالی و غیرعمد کمک کنند.

حجت‌الاسلام حسینی یادآور شد: آزادی زندانیان مالی چندین حسن دارد که از جمله طلبکار به طلب خود می‌رسد، بدهکار از زندان آزاد می‌شود و نتیجه کمک خیرین متوجه خانواده زندانیان می شود.

وی تاکید کرد: حدود نیمی از فرزندان زندانیان دچار بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی می‌شوند و قسمت عمده پرونده‌های طلاق مربوط به خانواده‌هایی است که سرپرست آن در زندان است.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: دادگستری کردستان هم امسال برای نخستین بار در جشن گلریزان شرکت می‌کند و با کمک‌های خود سهمی در آزادی زندانیان مالی خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه