English

مجید سلحشور در گفت‌وگو با موج عنوان کرد؛

۹۰ درصد میناب محدودیت‌های کرونایی را رعایت می‌کنند

فرماندار ویژه میناب گفت: از اول هفته جاری شاهد مشارکت ۹۰ درصدی مردم در اجرای محدودیت‌های کرونایی در سطح شهر میناب بوده‌ایم اما یکی از معضلاتی که با آن مواجه هستیم برگزاری مجالس عروسی در روستاهاست.

90 درصد میناب محدودیت‌های کرونایی را رعایت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری موج، «مجید سلحشور» فرماندار ویژه میناب در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار موج اظهار داشت: شهرستان میناب مانند سایر نقاط کشور و استان متأسفانه در وضعیت قرمز قرار گرفته است، به همین علت و بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا محدودیت‌هایی متناسب با رنگ‌بندی‌ها اعمال خواهد شد.

وی با بیان اینکه موافق نیستیم هیچ صنف یا قشری دچار مشکل شود، عنوان کرد: بااین‌حال با توجه به اینکه وظیفه داریم آمار بستری‌های کرونا را کاهش دهیم و از این شرایط خطرناک عبور کنیم، همه اقشار باید محدودیت‌ها را رعایت کنند.

معاون استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه ادارات دولتی نیز باید در استفاده از نیروی انسانی محدودیت‌ها را اعمال کنند، گفت: بااین‌حال نباید خللی در ارائه خدمات و پاسخگویی به مردم ایجاد شود.

فرماندار ویژه میناب با بیان اینکه در وضعیت قرمز مشاغل سطح دو، سه و چهار به مدت دو هفته تعطیل و در صورت رعایت نکردن به مدت دو هفته پلمپ خواهند شد، اظهار داشت: اداره صمت، بهداشت، نیروی انتظامی، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها به‌عنوان متولی انجام این کار معرفی شده‌اند.

وی ضمن تشکر از همراهی مردم در خصوص اعمال محدودیت‌های کرونایی درایام کرونا افزود: برای کرونا راهی جز اعمال محدودیت‌ها، رعایت پروتکل‌ها و ضوابط و احترام به قوانین ستاد کرونا نیست و خواهشمندیم همه اقشار همراهی لازم را داشته باشند.

سلحشور با بیان اینکه از زمان اعلام وضعیت قرمز در شهرستان میناب تعداد معدودی این محدودیت‌ها را جدی نگرفته‌اند، گفت: از اول هفته جاری شاهد مشارکت ۹۰ درصدی مردم در اجرای محدودیت‌های کرونایی در سطح شهر میناب بوده‌ایم و این موضوع جای تقدیر دارد.

به گفته فرماندار ویژه میناب، شهروندان می‌توانند گزارش‌های مردمی خود را در خصوص برگزاری مجالس عروسی به سامانه فوریت‌های پلیس، مراکز بهداشت، فرمانداری و بهورزها در روستاها اعلام کنند.

وی ادامه داد: یکی از معضلاتی که با آن مواجه هستیم برگزاری مجالس عروسی در روستاها است که دهیاران و بهورزها موظف‌اند تا صاحب‌مجلس را راضی کنند برای حفظ سلامت خود و مردم از برگزاری مراسم صرف‌نظر کند؛ برگزاری عروسی‌ها باید بدون تجمع و با رعایت پروتکل‌ها انجام شود و دهیاران و بهورزان باید این مسائل را پیگیری کنند.

وی در خصوص اعمال محدودیت‌های تردد در ورودی‌های شهر میناب افزود: نیروی انتظامی مسئول اجرای این طرح است و اگر خودرویی با پلاک غیربومی وارد شهر شود شامل جریمه خواهد شد ولی افرادی که ساکن شهر هستند و به دلیل بیماری در حال رفت‌وآمد هستند شامل معافیت‌هایی خواهند شد؛ اگر خودرویی با پلاک غیربومی وارد شهر شود پلیس راهور می‌تواند خودرو مذکور را جریمه کند.

فرماندار ویژه میناب در پایان ضمن بیان اینکه پیگیری موضوع بسته‌های حمایتی ویژه اصناف در حال انجام است و باید دولت در سطح ملی این موضوع را اعلام کند، افزود: در شهرستان میناب به نسبت یک ماه گذشته شاهد روند افزایش موارد بستری هستیم که عبور از این بحران نیازمند همکاری و همراهی عموم مردم است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه