English

شهردار میبد؛

درخواست ۲۵ ساله‌ی کنگره بزرگداشت رشیدالدین میبدی محقق می شود

طی نامه ای از جمعی از بزرگان شهر مبنی بر احیا و تجدید مقبره «سلطان الرشید» که متاسفانه از سال 1354 در مسیر خیابان رشید الدین میبدی قرار گرفته است، شهرداری میبد احیای این مقبره را در دستور کار خود قرار داد.

درخواست ۲۵ ساله‌ی کنگره بزرگداشت رشیدالدین میبدی محقق می شود

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی شهرداری میبد، علیرضا نقوی شهردار میبد ضمن اهمیت و ضرورت بازتاب تاریخ غنی میبد به نسل امروز گفت: شهر میبد دارای فرهنگ و تاریخ درخشان و غنی است که وظیفه تمام مسئولین و شهروندان حفظ و حراست و انتقال آن به نسل آینده است.

وی در ادامه عنوان کرد: میبد مهد بزرگانی چون حاج شیخ عبدالکریم حائری مهرجردی، قاضی میرحسین میبدی، حاج شیخ محمدابراهیم اعرافی و ... بوده و یکی از چهره های تاریخی میبد، نویسنده، شاعر و مفسر قرآن، ابوالفضل رشید الدین میبدی است که متاسفانه بقعه این عارف بزرگ در سال 1354 تخریب شده و در کنگره بزرگداشت رشید الدین که اردیبهشت ماه سال 1374 برگزار شد نوید احیای و مرمت بقعه آن داده شده ولی تاکنون اجرایی نشده و با درخواست جمعی از بزرگان شهر مبنی بر تحقق این درخواست و نظر مساعد آیت الله اعرافی امام جمعه معزز میبد براهمیت راهبردی احیای مقبره سلطان الرشید از مفاخر میبد، شهرداری میبد مباحث مطالعاتی این طرح را آغاز نموده و امیدواریم هرچه سریعتر بتوانیم وارد فاز اجرای مرمت و احیای بقعه «سلطان الرشید» رشید شویم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه