English

طرح بزرگ گردشگری باغ راه در میبد طراحی می شود

شهردار میبد گفت: در حال تهیه طرح بزرگ گردشگری تحت عنوان باغ راه در ورودی جنوبی حدفاصل حدفاصل میدان امام خامنه ای تا پل خورشید هستیم که بعداز طراحی طرح وارد فاز اجرایی می شویم.

طرح بزرگ گردشگری باغ راه در میبد طراحی می شود

به گزارش خبرگزاری موج یزد، سرانه مسکونی شهر میبد به ازای هر نفر 112 مترمربع در طرح تفصیلی دیده شده است که با نیازهای امروز شهر مغایرت زیادی دارد با رشد جمعیتی و همچنین خالی شدن بافت تاریخی ما از سکنه و ورود مهاجران در این بافت، شاهد یک سری آسیب‌های اجتماعی هستیم.

در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان میبد علیرضا نقوی شهردار میبد در خصوص مغایرت نیازهای امروز میبد با سرانه مسکونی شهر در طرح تفصیلی گفت: طرح جامع براساس یک سری اسناد بالاستی در طرح آمایش سرزمین استان، می‌باشد.

وی افزود: سرانه مسکونی شهر میبد به ازای هر نفر 112 مترمربع در طرح تفصیلی دیده شده است که با نیازهای امروز شهر مغایرت زیادی دارد با رشد جمعیتی و همچنین خالی شدن بافت تاریخی ما از سکنه و ورود مهاجران در این بافت، شاهد یک سری آسیب‌های اجتماعی هستیم که اگر نهادهای متولی ورود پیدا نکنند قطعا روی فرهنگ غالب شهر میبد که فرهنگ اصیل، ولایی و غنی است تاثیر منفی می گذارند پس اصلاح باید در سرانه مسکونی شهر میبد صورت گیرد.

وی در ادامه افزود:  با الحاق شهرک هایی مانند شهرک جهاد و شهرک امام علی(ع) و شهرک فجر بیده و ... محدوده شهر و سرانه مسکونی شهر میبد افزایش پیدا می کند اما این سرانه است که الان وجود دارد ما از ده سال این شهرک‌ها را داشتیم ولی نگاهی برای افق آینده این شهر باید داشته باشیم.

شهردار میبد در خصوص سرانه فضای سبز میبد گفت: براساس استانداردهای سازمان ملل، سرانه فضای سبز به ازای هر نفر25 متر مربع و در ایران براساس استانداردهای سازمان ملی زمین و مسکن سرانه بین 7 تا 12 مترمربع را تعیین شده است و در طرح تفصیلی میبد سرانه فضای سبز برای هر نفر 4.2 متر اعلام شده است در حال حاضر سرانه فضای سبز شهر میبد برای هر نفر4.5 متر مربع است، که از طرح تفصیلی کمی بیشتر است ولی از استانداردهای داخل کشور یک فاصله 50 درصدی دیگر داریم ان شاءالله در طرح جامع این مسئله به انجام برسد.

نقوی از طراحی باغ راه در ورودی جنوبی خبر داد و افزود: درحال تهیه طرح بزرگ گردشگری تحت عنوان باغ راه در ورودی جنوبی حدفاصل حدفاصل میدان امام خامنه ای تا پل خورشید هستیم که بعداز طراحی طرح وارد فاز اجرایی می شویم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر