English

علیرضا نقوی؛

میبد در افق ۱۴۱۰ بستری برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار است

شهردار میبد با اشاره به شعار و بیانیه چشم انداز میبد 1410 گفت: بیانیه چشم انداز میبد 1410 در این افق 10 ساله، میبد را می‌توان بستری برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار دانست که رفاه شهروندان و عدالت اجتماعی شهروندی و توسعه انسانی پایدار را به همراه دارد.

میبد در افق 1410 بستری برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، در اولین جلسه شورای اداری شهرستان میبد علیرضا نقوی شهردار میبد درخصوص طولانی شدن فرایند تدوین طرح تفصیلی میبد عنوان کرد: طرح تفصیلی میبد در سال 1389 طی قراردادی با مشاور وقت آغاز شد طبق قانون این طرح باید حداکثر یکسال تدوین و طی 10 سال اجرا شود متاسفانه تدوین این طرح فرایند طولانی را سپری کرده و با پیگیری‌های ویژه‌ی اعضای محترم شورای اسلامی شهر میبد، در خرداد 1398 طرح تفصیلی بعد از تایید مراجع استانی جهت اجرا ابلاغ شد متاسفانه به دلیل طولانی شدن روند تدوین این طرح خیلی ازسرانه‌ها، کاربری‌هایی که باید طبق طرح تفصیلی صورت می‌گرفت، از بین رفته بود و عملا یک طرح بلااستفاده بود لذا با پیگیری‌های انجام شده در  6 مردادماه 1399 قرارداد بازنگری طرح جامع شهر میبد با شرکت نقش پیراوش منعقد شد و در شهریورماه به مشاور ابلاغ گردید.

شهردار میبد با اشاره به شعار و بیانیه چشم انداز میبد 1410 گفت: بیانیه چشم انداز میبد 1410 در این افق 10 ساله،  میبد را می‌توان بستری برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار دانست که رفاه شهروندان و عدالت اجتماعی شهروندی و توسعه انسانی پایدار را به همراه دارد.

وی توسعه پایدار را به‌عنوان توسعه‌ای در راستای حفظ محیط زیست اعلام کرد و افزود: توسعه پایدار همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و آیت الله اعرافی بوده دارای شاخص‌های انسان محوری است.

دبیر شهر جهانی زیلو خاطرنشان کرد: طرح جامع، نقشه راه ده سال پیش روی ماست و برای ده سال آینده میبد از الان باید برنامه‌ریزی کنیم اگر اداره‌ای زمین، مستغلات و ... دارد باید شفاف مشخص شود و اگر برای آنها برنامه و طرحی دارد باید اعلام کند.

شهردار میبد در ادامه یادآور شد: بعد از استقرار مشاور بازنگری طرح جامع در میبد با محوریت شهرداری به عنوان نهاد اجراکننده طرح جامع، مکاتبات با ادارات صورت گرفت که بغیر از اداره کل پدافند غیرعامل استان، فرمانداری و بخشداری مرکزی مکاتباتی در خصوص حریم داشتند هیچ کدام از ادارات پاسخگوی سئوالات و درخواست‌ها و نیازهای اعلامی ما نبودند.

وی عنوان کرد: درحال حاضر ارزیابی و بازبینی نیازهای منطقه‌ای، حوزه نفوذ و شناخت شهر انجام شده اطلاعات ما در محدوده خدماتی است ولی در بازنگری طرح جامع بایستی اطلاعاتی در خصوص حریم از منابع طبیعی، راه و شهرسازی، صنعت، معدن، تجارت و... مدنظر قرار دهیم تا باعث بروز مشکلاتی در آینده نشود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر