English

بازدید مسئولان دولت و مجلس از پروژه پارک ایرانیان میبد و اختصاص ۵ میلیارد ریال برای دبیرخانه شهرجهانی زیلو

اختصاص مبلغ ۵میلیارد ریال برای دبیرخانه شهرجهانی زیلو، بازدید آیت الله اعرافی از مجموعه بام میبد و بازدید رئیس کمیسیون مجلس و معاون وزیر راه از پروژه پارک ایرانیان میبد مهمترین خبرها در چند روز گذشته شهرداری میبد بود.

بازدید مسئولان دولت و مجلس از پروژه پارک ایرانیان میبد و اختصاص ۵ میلیارد ریال برای دبیرخانه شهرجهانی زیلو

به گزارش خبرگزاری موج یزد، علیرضا نقوی شهردار میبد در اولین دیدار خود با انجمن صنفی زیلوبافان، بعداز انتصاب شهردار به عنوان دبیر شهرجهانی زیلو، ضمن انتقاد از انجام موازی کاری ها افزود: به دلیل عدم وجود نهاد یا مجموعه‌ای که بتواند کارها را ساماندهی نماید فعالیت‌هایی به صورت موازی انجام شد مثلاً جهاددانشگاهی، میراث فرهنگی، شهرداری، شرکت‌های شهرک‌های صنعتی و ... در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های مجزایی برگزار می‌کردند ولی برای جمع‌آوری و ارسال گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اطلاعات ناقص و پراکنده بود.

وی از اختصاص 5 میلیارد ریال جهت دبیرخانه شهرجهانی در سال 1400 خبر داد و عنوان کرد: بعد از ابلاغ حکم دبیری شهرجهانی زیلو، مبلغ ۵میلیارد ریال برای دبیرخانه شهرجهانی درنظر گرفتیم که با تصویب در شورای شهر، اجرایی می‌شود.

به نقل از روابط عمومی شهرداری میبد، در ادامه دبیر شهر جهانی زیلو افزود: اعتبار۵میلیارد ریال براساس ضوابط و دستورالعمل‌ها در کارهای عمرانی، حمایتی از زیلوبافان، آموزش شهروندان و توسعه، ترویج و معرفی این هنرصنعت در کشور هزینه خواهد شد.

شهردار میبد در خصوص ارائه تسهیلات به زیلوبافان، قول مساعد داد و خاطرنشان ساخت: با تنظیم لایحه و ارائه به شورای شهر، در راستای معافیت، توسعه کارگاه‌های زیلوبافی می توانیم مسیر پیشرفت و معرفی این هنر صنعت را هموارتر و وسیع تر از گذشته نماییم.

نقوی با اشاره به اهمیت اصالت و شناسنامه اثر عنوان کرد: بحث مهمی که خوشه زیلو در حال پیگیری و انجام آن است، اصالت و شناسنامه اثر است و بایستی یکسری استانداردهایی برای زیلوی برتر داشته باشیم؛ در فروش‌ها بخصوص فروش‌های اینترنتی گواهی اصالت اثر در اعتمادی که خریداران می کند تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: با توجه به مشکلات شهروندان در آدرس دهی، در دوره شورای پنجم کمیته نامگذاری شهر میبد تشکیل گردید که باتوجه به اهمیت زیلو و احیای این هنرصنعت، نام زیلوبافان بر روی بلوار حدفاصل میادین سرامیک سازان و کشف الاسرار و برخی از نگاره های زیلو برروی برخی از گذرها نهاده شده است.

دبیر شهر جهانی زیلو از ایجاد بازارچه دائمی در بام میبد خبر داد و افزود: با توجه به اجرای پروژه مجموعه تفریحی، گردشگری بام میبد، پردیس های باغ سفال، باغ زیلو و بازارچه صنایع دستی در فاز دوم این مجموعه دیده شده است همچنین استفاده از نگاره های زیلو و سفال در طراحی و مبلمان پارکی با هدف معرفی بهتر این هنر صنعت برای مسافران داخلی و خارجی در نظر گرفته شده است.

نقوی از ایجاد بازارمرکزی زیلو در مکان انجمن صنفی زیلوبافان استقبال کرد و گفت: این مکان به عنوان بازار مرکزی زیلو بایستی فضای مناسب و جذابی برای توریست و گردشگر با هدف آشنا شدن با این هنر صنعت و خرید زیلو را دارا باشد و در این زمینه شهرداری و شورای شهر همکاری لازم را انجام خواهند داد.

در پایان نقوی از حمایت‌ها و پیگیری‌های معاون صنایع دستی وزارت میراث تقدیر و تشکر کرد و افزود: حمایت‌های مقام عالی وزارت جناب دکتر مونسان و معاون ایشان سرکار خانم محمودیان در این دوره بی‌سابقه بوده است.

 

آیت الله اعرافی از مجموعه تفریحی، گردشگری و فرهنگی بام میبد بازدید کرد

آیت الله اعرافی در بازدید از مجموعه تفریحی بام میبد ضمن تقدیر و تشکر از زحمات صورت گرفته مجموعه شهرداری در بهسازی فاز اول این مجموعه، بر تملک و قرار گرفتن زمین های مورد نیاز برای ادامه پروژه تاکید کرد.

مدیر حوزه های علمیه کل کشور در ادامه  افزود: فعالیت های صورت گرفته و تلاش های شما به عنوان مدیریت شهری، تبدیل این پارک به موقعیتی ایمن و مناسب برای رفاه حال شهروندان و ایجاد بسترهای مناسب برای فعالیت های ورزشی، فرهنگی و اجتماعی با محوریت خانواده ی شاد و سالم، ستودنی و قابل تقدیر است.

در پایان این دیدار آیت الله اعرافی بر آمادگی دفتر امام جمعه جهت همکاری با شهرداری در برگزاری برنامه های مشترک و توسعه بام میبد تاکید کردند.

 

بازدید رئیس کمیسیون مجلس و معاون وزیر راه از پارک ایرانیان میبد

رضایی رئیس کمیسیون مجلس و دکتر خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی از پارک ایرانیان بازدید کردند و در این بازدید مسئولین از نزدیک در جریان مشکلات احداث این پارک قرار گرفتند. 

گفتنی است: مقرر گردید شهرداری میبد با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی استان یزد این پروژه را در یک پروسه ۳ الی ۴ ساله تکمیل نمایید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر