English

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک راهور استان قم:

سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۰ در قم نسبت به سال قبل افزایش یافته است/سرعت غیرمجاز، تصادفات شدیدی را حتی در معابر خلوت، رقم زده است

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک راهور استان قم گفت: علی‌رغم توصیه‌ها در پرهیز از سفرهای غیرضروری، سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۰ در قم نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۰ در قم نسبت به سال قبل افزایش یافته است/سرعت غیرمجاز، تصادفات شدیدی را حتی در معابر خلوت، رقم زده است

سرگرد محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار موج از قم، در خصوص وضعیت جاده‌های قم اظهار داشت: امروز و فردا، بازگشت مسافرین از سفرهای نوروزی را پیش رو داریم و در حال حاضر ترافیک روان در سطح جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان قم برقرار است.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک راهور استان قم افزود: علی‌رغم توصیه‌ها در پرهیز از سفرهای غیرضروری، سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۰ در قم نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

وی بیان کرد: همچنین کاهش ۱۴ درصدی سفرهای نوروزی ۱۴۰۰ نسبت به نوروز سال ۹۸ در قم داشته‌ایم، توصیه می‌شود همچنان در این شرایط کرونایی، شهروندان و هم‌وطنان از سفرهای غیرضروری پرهیز نمایند، چرا که نقش سفرها و ترددها در روند افزایش بیماری ثابت شده است.

هاشمی عنوان کرد: باید سفرها به اقصی نقاط کشور محدود شود تا هر چه زودتر بساط بیماری کرونا از جامعه برچشیده شود و بتوانیم این ویروس را با رعایت پروتکل‌ها ریشه‌کن کنیم.

وی خاطرنشان کرد: براساس گزارشات در ۲۹ اسفند ماه تعداد شهرهای دارای وضعیت نارنجی و قرمز کمتر بود، اما افزایش شهرهای نارنجی و قرمز هشداری برای پرهیز از سفرهای نوروزی است، هر چند آمار نشان می‌دهد شهروندان نسبت به این موضوع، توجه زیادی نداشته‌اند و سفرهای غیرضروری زیادی انجام شد.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک راهور استان قم تصریح کرد: در خانه ماندن، همچنان بهتر است و توصیه داریم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شیوه نامه‌ها به خصوص در روز طبیعت توجه شود و امیدواریم شهروندان در حین رانندگی نیز سرعت مطمئنه و توجه به جلو رعایت شود.

وی عنوان کرد: سرعت غیرمجاز، تصادفات شدیدی را حتی در معابر خلوت، رقم زده است و گزارشاتی از تصافات شدید منجر به جرح داشته‌ایم.

هاشمی گفت: تاکنون دستوری مبنی بر محدودیت‌های ترافیکی و جاده‌ای در روز طبیعت نداشته‌ایم ولی تقاضا داریم مراقبت‌های لازم از سوی شهروندان اتفاق بیفتد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه