English

محمد نوذری خبر داد:

برگزاری انتخابات، مهار کرونا و معیشت مردم سه برنامه دولت در ایلام

استاندار ایلام با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات،مهار کرونا و معیشت مردم سه برنامه مهم پیش روی دولت در استان ایلام است،گفت:امروز کشور درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی است و راه‌اندازی بازارچه های مرزی موجب تنظیم بازار دراستان و کشور می شود.

برگزاری انتخابات، مهار کرونا و معیشت مردم سه برنامه دولت در ایلام

به گزارش خبرگزاری موج  ایلام، محمد نوذری در نشست ستاد ملی تنظیم بازار که به بصورت ویدئو کنفرانس و با حضور رئیس جمهور برگزار شد از ۳ ماموریت مهم دولت در استان ایلام خبر داد و گفت: برگزاری انتخابات، مهار کرونا و تامین معیشت مردم سه برنامه مهم پیش روی دولت در استان ایلام است.

وی به در پیش بودن انتخابات شورا و ریاست جمهوری  اشاره کرد و اظهار داشت: در این شرایط سخت تحریمی، دشمن قصد دارد با جنگ اقتصادی و روانی بین مردم و مسئولان فاصله بیاندازد و حضور مردم را در انتخابات پیش رو کم رنگ نشان دهد، اما برنامه ما ایجاد تمهیدات لازم برای برگزاری یک انتخابات امن باشکوه و با مشارکت بالا است.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش ضمن ابراز نگرانی از وضعیت کرونا در استان،تصریح کرد : امروز استان به واسطه همجواری با کشور عراق و خوزستان که در شرایط حاد کرونایی هست وضعیت مناسبی ندارد و لازم است در این زمینه هم مردم و هم مسئولان در اجرای دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند.

وی در ادامه از تشکیل همیاران سلامت برای مهار کرونا در روستاها خبر داد و اظهار داشت: این کارگروه با مسئولیت دهیاران و با همکاری پایگاه مقاومت بسیج و شبکه بهداشت روستا و با حمایت بخشداری ها و فرمانداری ها و مجموعه دستگاه های عضو ستاد کرونا در شهرستان ها تشکیل می شود و وظیفه مدیریت کرونا و جلوگیری از تجمعات چون مراسمات عزا و عروسی با تراکم جمعیتی بالا دارند.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد:مهار کرونا ضمن اینکه می تواند منجر به حفظ سلامت شهروندان شود باعث کاستن از فشار مضاعف اقتصادی که بر اثر این بیماری ایجاد شده، می شود..

 نوذری به وضعیت معیشت مردم اشاره کرد و گفت: امروز کشور به تبع تحریم های ناجوانمردانه و وضعیت حاد کرونایی شرایط سخت اقتصادی را تجربه می کند.

وی با بیان اینکه امروز کشور درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی با دشمنان است، تاکید کرد: در این شرایط دولت تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات، مدیریت اوضاع و کاهش فشار بر اقتصاد خانوارها، رفع موانع تولید و بهبود وضعیت معیشتی آنان بکار بسته است.

استاندار ایلام با بیان اینکه به مسائل و مشکلات مردم واقف هستیم، افزود: در این زمینه تلاش داریم با نظارت مستمر و مستقیم بر بازار و با برگزاری نشست های تنظیم بازار ضمن تهیه مایحتاج مردم تورم و گرانی بازار را نیز مهار کنیم.

وی در ادامه ضمن تشکر از دست اندرکاران امر بازار خواستار برنامه ریزی لازم برای جلوگیری از تشکیل صف در تهیه مایحتاج مردم با توجه به شرایط کرونایی شد و تصریح کرد: نبایست اجازه داد در این شرایط کرونایی به بهانه خرید یک کالا صف تشکیل شود بلکه بایست با برنامه ریزی و مدیریت درست کالاهای مورد نیاز به وفور و در مکان های مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.

استاندار ایلام در ادامه خواستار راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی برای تنظیم بازار در استان و کشور شد و گفت: درصورت راه‌اندازی بازارچه های مرزی چیلات و چنگوله، استان ایلام دارای ظرفیت مناسبی برای تعدیل فشارهای اقتصادی بر کشور در مراودات تجاری با کشور عراق است.

نوذری افزود: تاکنون موفق شده‌ایم که مجوز دو بازارچه چیلات و چنگوله را از دولت بگیریم و کار ایجاد بازارچه هلاله شمالی نیز در شورای مبادلات مرزی به تصویب رسیده که منتظر تصویب نهایی آن در دولت هستیم و از طرفی با تصویب مرز شهابی در عراق که مجاور با بازارچه چنگوله است امیدواریم به زودی شاهد پای کار آمدن طرف عراقی و فعال سازی این بازارچه های سه گانه باشیم.

وی موثرترین راهکار برای ثبات بخشیدن به بازار را ایجاد یک سامانه جامع که وضعیت واردات، تولید، عرضه و توزیع کالا را به طور کامل و دقیق رصد کند، دانست و اظهار داشت: وقتی از روند تولید، توزیع و عرضه کالا اطلاعات دقیق وجود داشته باشد بروز مشکل در چرخه تولید و توزیع کالا کمتر اتفاق خواهد افتاد و در این زمینه لازم است متولیان امر نسبت به فراهم ساختن چنین سازوکار اقدام نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه